پیام حزب‌الله به‌مناسبت درگذشت حسنین هیکل

پیام حزب‌الله به‌مناسبت درگذشت حسنین هیکل
چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 19:18

حزب الله لبنان درگذشت محمد حسنین هیکل اندیشمند بزرگ مصری را به مردم این کشور تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: مصر و جهان عرب، اهالی رسانه، صاحبان اندیشه، قلم و سیاست، استادی گرانقدر و عالمی برجسته را از دست دادند؛ محمد حسنین هیکل با داشتن شخصیت منحصر به فرد، تفکر رسا و قلم نویسا، سابقه ای درخشان از تاریخ سیاسی و مبارزاتی و کار حرفه ای داشت و با این خصوصیات، خود به منزله یک "مکتب" در عرصۀ سیاست ملی، پایبندی حرفه ای و باور قوی به قضایای اصلی امت عربی و درصدر آن قضیه فلسطین به شمار می رود.

براساس این بیانیه، محمد حسنین هیکل همواره به آزادسازی فلسطین از اشغال اسرائیل و به قضیه مقاومت ایمان داشت و به پیروزی ها و رهبران مقاومت و شهدای این راه افتخار می کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب الله لبنان درگذشت محمد حسنین هیکل نویسنده و اندیشمند بزرگ مصری را به خانواده این مرحوم و به ملت بزرگوار مصر و نیز دست اندرکاران و فعالان رسانه در مصر و جهان عرب تسلیت می گوید و از خداوند متعال برای وی رحمت و غفران طلب می کند.

حزب الله در بیانیه خود تاکید کرده که روابط عمیق هیکل با مقاومت و رهبران آن در مسیر وحدت و جهاد و پیروزی در وجدان ها و اذهان باقی خواهد ماند و افکار و نوشته ها و مواضع و تاریخ سیاسی و حرفه ای وی، همواره به عنوان چراغی روشنگر در زمان حال و آینده خواهد بود و درتاریخ معاصر عربی پاینده خواهد ماند.

طی روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیضی درباره درگذشت این اندیشمند برجسته مصری و جهان عرب منتشر شده بود که همگی تکذیب شد، اما تلویزیون مصر روز چهارشنبه به طور رسمی خبر درگذشت محمدحسنین هیکل اندیشمند مصری را در سن 93 سالگی اعلام کرد.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها