بررسی پرونده پول‌شویی پسر اردوغان در ایتالیا

بررسی پرونده پول‌شویی پسر اردوغان در ایتالیا
چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 21:02

پرونده "بلال اردوغان" فرزند رئیس جمهور ترکیه به اتهام پولشویی در مراجع قضایی ایتالیا در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، برخی منابع حقوقی ایتالیایی امروز چهارشنبه اعلام کردند که دفتر دادستانی شهر بولونیا در شمال ایتالیا، در حال رسیدگی به ادعاهای یک بازرگان ترک است که می‌گوید؛ بلال اردوغان با مبلغ هنگفتی پول نامشروع وارد ایتالیا شده است.
دفتر دادستانی بولونیا به تماس "خبرگزاری آلمان" در خصوص صحت و سقم این خبر پاسخ نداده، اما وکیل مراد هاكان اوزان (بازرگان ترک) گفته است که او شکایتی علیه بلال تنظیم کرده است. یک منبع دیگر نیز اعلام کرد که رسیدگی به شکایت علیه بلال اکنون آغاز شده است. با این‌همه منبع مذکور گفته است که رسیدگی‌ها هنوز در مراحل اولیه است.
بلال اردوغان ، پسر ۳۴ ساله رجب طیب اردوغان، گفته است که به همراه خانواده‌اش برای تکمیل دوره دکترای خود در یکی از شعب دانشگاه جان هاپکینز در ایتالیا به آن‌جا نقل مکان کرده است.

پیشتر خبرهای جنجال‌برانگیزی از فساد در کابینه اردوغان در دوران نخست‌وزیری او منتشر شده بود که در نهایت رسیدگی به آن به دلیل "نبود مدارک کافی قابل استناد" متوقف ‌شد. اردوغان این اتهام‌ها را "توطئه" علیه دولت خود نامید. در آن زمان پای بلال اردوغان٬ پسر نخست‌وزیر وقت هم به ماجرای این پرونده باز شد.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها