واکنش شدید دولت سوریه؛

دمشق: دی‌میستورا فقط وظیفۀ خود را انجام دهد

دمشق: دی‌میستورا فقط وظیفۀ خود را انجام دهد
چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 23:16

مشاور رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که فرستاده سازمان ملل در امور سوریه باید فقط بر روی وظایف خود تمرکز کند و در مسائلی همچون چگونگی توزیع کمک‌های انسانی دخالت نکند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری العالم، بثینه شعبان مشاور رئیس جمهور سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: وظیفه دی میستورا تعیین فهرست گروه های تروریستی و نیز فهرست دیگری از معارضان سوری است که قرار است با دولت مذاکره کنند.

یکی از مسئولان وزارت خارجه سوریه هم در واکنش به سخنان دی میستورا تاکید کرد: دولت سوریه نه به دی‌‌میستورا و نه به هیچ کس دیگری اجازه نمی‌دهد درباره محک زدن جدیت سوریه صحبت کند و این دولت سوریه است که نیاز دارد صداقت و جدیت فرستاده سازمان ملل را آزمایش کند.

به نوشته المنار، منبع مذکور در وزارت خارجه سوریه به دنبال اظهارات استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به این کشور گفت: دولت سوریه به دی میستورا یا هر کس دیگری اجازه نمی‌دهد که درباره آزمایش جدیت سوریه در هر موضوعی صحبت کند و واقعیت این است که دولت سوریه نیاز دارد صداقت و شفافیت دی‌میستورا را بیازماید زیرا وی از آغاز فعالیتش اظهاراتی ایراد کرده که کاملا با چیزی که در نشست‌های مشترک با دولت سوریه مطرح شده متناقض بوده است.

 این مسئول سوری تاکید کرد که رساندن کمک‌های بشردوستانه به مناطق محاصره شده یکی از تعهدات دولت در قبال مردم خود است و هیچ ارتباطی با نشست‌های ژنو، مونیخ، وین و یا هیچ طرفی ندارد بلکه در چارچوب برآوردن خواسته‌های شهروندان است.

وی تاکید کرد که ما منتظر نمی‌مانیم کسی وظایفمان را در قبال ملت سوریه به ما یادآور شود؛آنچه که دی‌میستورا درباره آزمودن جدیت و واقع گرایی دولت سوریه گفته درحقیقت در جهت جلب رضایت طرف‌های دیگر است.

دی‌میستورا روز گذشته اعلام کرد که "دولت سوریه وظیفه دارد، کمک‌های بشردوستانه را به دست همه سوری ها برساند و فردا این امر را در بوته آزمایش خواهیم گذاشت".

 213

پربیننده ترین خبرها