دمرتاش : اردوغان حامی تروریسم است

دمرتاش : اردوغان حامی تروریسم است
چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 23:19

رهبر حزب ملت‌های دموکراتیک (طرفدار کردها)، دولت و رئیس جمهوری ترکیه را به حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صلاح الدين دمرتاش" در مصاحبه با روزنامه "اویمیریدا تون سنتاکتون" چاپ یونان گفت ارتش ترکیه همکاری گسترده با گروه های مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره شاخه تشکیلات القاعده دارد.

دمرتاش افزود: گروه های مسلح با همکاری مقامات ترکیه ، عناصر و سلاح از اراضی ترکیه به سوریه منتقل می کنند.

دولت ترکیه حزب ملت های دموکراتیک را به منزله ویترین سیاسی برای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) می داند که ترکیه و هم پیمانان غربی آنرا گروه تروریستی می دانند.

ارتش ترکیه از ماه ژانویه حملات نظامی را ضد مواضع مدنی پ.ک.ک در منطقه جنوب شرق آغاز کرده است و مناطقی در شمال سوریه را با هدف جلوگیری از سلطه نیروهای کُرد بر مناطق اصلی در امتداد مرزهای میان سوریه و ترکیه هدف حملات خود قرار داده است.

دمرتاش برای شرکت در نشستی درباره هفدهمین سالروز بازداشت عبدالله اوجلان موسس حزب کارگران کردستان به آتن پایتخت یونان سفر کرده است.

دمرتاش خواهان آزادی اوجلان برای توقف ناآرامی در جنوب شرق ترکیه و سوریه شده است. همچنین تصاویری از دمرتاش منتشر شده که دراقدامی نمادین به نشانه همبستگی در کنار "صالح مسلم" رئیس حزب اتحادیه دموکرات کُرد سوریه نشسته است.

نیروهای وابسته به حزب اتحادیه دموکرات کرد سوریه درمعرض حملات نیروهای ترکیه قرار گرفته اند.

دمرتاش اروپا را به چشم پوشی از نقض حقوق بشر از سوی ترکیه در تلاشی با هدف ارائه راه حل برای بحران پیش روی آوارگان عازم این قاره متهم کرد.

دمرتاش گفت که اروپا چشمانش را به روی نقض حقوق بشر از سوی ترکیه بسته است و برای اذعان به اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه آماده می شود.

این رهبر طرفدار کردها که در جریان سفرش به آتن با "الکسیس تسیبراس" نخست وزیر یونان دیدار کرد، گفت: این سیاست، اشتباهی بزرگ است و اردوغان نه آمادگی حل مشکل پناهجویان را دارد و نه قادر به حل مشکلات آنان است.

اتحادیه اروپا مبلغ سه میلیارد یورو معادل سه میلیارد و سه میلیون دلار را برای توقف موج عزیمت صدها هزار پناهجو و مهاجر به اروپا از طریق ترکیه به این کشور پیشنهاد کرده است.

دمرتاش (42 ساله) دشمن سرسخت رئیس جمهوری ترکیه است و بسیاری از تحلیلگران براین اعتقاد هستند که وی تنها سیاستمداری است که از مهارت بیان خوبی در رقابت با اردوغان برخوردار است.

7- 215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها