اسناد حمایت ترکیه از تروریست ها در سوریه + ویدیو

پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 - 07:56

نیروهای ارتش سوریه وهم پیمانانش بعد از درگیری شدید با عناصر مسلح، مناطقی درحومه شمالی حلب را از اشغال تروریست های مسلح آزاد کردند و به اسنادی از حمایت ترکیه از این عناصر دست یافتند.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، ارتش این کشور و هم پیمانانش روز به روز مناطق بیشتری را از لوث عناصر مسلح در حومه شمالی حلب پاکسازی می کنند.

نیروهای ارتش سوریه با شکستن خطوط دفاعی عناصر مسلح، زمینه پیشروی نیروهای پیاده نظام را فراهم کرده و درنتیجه روستای " مسقان " را آزاد و روستای " احرص " را نیز بدون مقاومت قابل توجه از سوی عناصر مسلح پاکسازی کردند.

یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه به خبرنگار شبکه العالم گفت : پس از اینکه نیروهای کمیته مردمی منطقه " تل رفعه " را تحت کنترل خود درآوردند، عملیات سریع و غافلگیرکننده ارتش سوریه به سمت مسقان و احرص آغاز شد و این عملیات با حملات توپخانه ای گسترده ارتش همراه بود.

غافلگیر کننده بودن این عملیات باعث شد که عناصر گروه " احرارالشام " پا به فرار بگذارند و سلاح ها و خمپاره های خود را جا بگذارند و نتوانستند مانع از پیشروی ارتش سوریه شوند.

خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که گروه های مسلح مدرسه مسقان را به مرکز درمانی مجهز به آمبولانس تبدیل کرده بودند و وجود مواد غذایی و داروهای تولید ترکیه در مقرهای عناصر مسلح نشان هنده حمایت لجستیکی ترکیه از تروریست های مسلح است.

این فرمانده میدانی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت روحیه ضعیف عناصر مسلح باعث شد که آنان به طور کامل خود را ببازند و به شکل فوری از منطقه یاد شده به سمت منطقه " مارع " عقب نشینی کنند که هدف بعدی ارتش سوریه برای آزادسازی است.

ارتش سوریه با هدف پاکسازی منطقه " مارع " از لوث تروریست های جبهه النصره در حومه شمالی حلب به سمت منطقه مارع خواهد رفت و با این اقدام خطوط امدادی از سوی ترکیه به تروریست ها را قطع خواهد کرد.

215-8

 

پربیننده ترین خبرها