ورود کاروان‌ امدادرسانی به ریف دمشق و ادلب +فیلم

پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 - 18:01

العالم ـ حدود 100 کامیون امدادرسانی با نظارت سازمان ملل و تلاش دولت سوریه، وارد 5 منطقه از حومه ادلب و ریف دمشق شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، از این 100 کاروان امدادرسانی، 18 کامیون وارد کفریا و الفوعه در حومه ادلب، 32 کامیون وارد المعضمیه و دیگر کامیون های حامل کمکهای انسان دوستانه وارد زبدانی و مضایا در ریف دمشق شدند.

پس از ساعتها انتظار و اقدامات پشتیبانی، کاروانهای حامل کمک های انسان دوستانه به سمت 5 منطقه محاصره شده در سوریه به حرکت درآمدند. این مناطق عبارتند از المعضمیه، زبدانی و مضایا در ریف دمشق؛ و کفریا و الفوعه در حومه ادلب است.

مهند اسدی عضو تیم اطلاع رسانی در هلال احمر سوریه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: این نخستین ماموریت ما برای توزیع کمکهای انساندوستانه در تمام مناطق سوریه نبود... زیرا ما اعتماد تمام طرفهای درگیری را کسب کردیم.

این کاروان ها متشکل از حدود 100 کامیون حامل مواد دارویی و غذایی و مایحتاج کودکان تحت نظارت سازمان ملل و با همکاری هلال احمر سوریه، به دهها هزار نفر از غیرنظامیان تحت محاصره گروههای مسلح، ارسال شد.

این نخستین بار نیست که دولت سوریه زمینه ورود کمکهای انسانی را فراهم می کند، اما با افزایش درخواست های بین المللی برای تسریع در ارسال این کمکها، دولت سوریه نیز عمل به تعهد خود در این زمینه را نشان می دهد.

ابتدا کاروان المعضمیه به راه افتاد و در پی آن کاروان های زبدانی و مضایا و کفریا و الفوعه با تسهیلاتی که دولت سوریه فراهم کرده بود، عازم مقاصد خود شدند.

یعقوب الحلو نماینده سازمان ملل در زمینه امدادرسانی در سوریه در گفتگو با روزنامه نگاران تاکید کرد که کاروانها شامل کامیون های کوچک و بزرگ است. این کمکها برای 20 هزار نفر در فوعه و کفریا و حدود 42 هزار نفر در مضایا و زبدانی ارسال می شود و در عین حال کمکهایی برای حدود 30 هزار نفر داریم که وارد شهر معضمیه شدند و این روند همچنان ادامه دارد.  

با وجودی که این اقدام در راستای اجرای توافق مونیخ میان طرفهای بین المللی صورت می گیرد، به راه انداختن جنجال رسانه ای در این مرحله از ارسال کمکها  ضرورتی نداشت، زیرا دمشق پیشتر نیز بدون نیاز به توافق مونیخ و یا آمدن استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه، زمینه ورود کمکهای انسان دوستانه را به این پنج منطقه و دیگر مناطق فراهم  کرده بود.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها