اسراری که از " T-50" جنگنده شکست ناپدیر میسازد

اسراری که از
پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 - 20:33

نیروهای هوایی روسیه در سال جاری جنگندۀ نسل پنجمی " T-50"را تحویل خواهد گرفت که یک سلاح بی نظیر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه "روسیسکا گازتا" نوشت که این هواپیما قدرت خارق العاده ای در مانور دارد و علی رغم آن که چیزی از دید آن مخفی نمی ماند، خودش رادارگریز است.

این جنگنده در مسافت های مختلف توان مقابله و جنگیدن دارد و می تواند هدف ها را روی زمین و آسمان مورد اصابت قرار دهد و طوری طراحی شده که همه اسرار آن مخفی بماند.

70 درصد از پوسته خارجی این جنگنده از مواد مرکب (کامپوزیت) تشکیل شده و منطقه فعال آن که توسط رادارها رویت می شود؛ فقط نیم متر مربع است. بدین ترتیب این جنگنده در صفحه رادار به اندازه یک بادکنک ظاهر می شود.

گفتنی است این جنگنده موتورهایی با دهانه های دمندۀ متحرک دارد که به آن اجازه می دهد به سرعت تغییر مسیر دهد و با سرعت مافوق صوت حرکت کند.

جنگنده " T-50" دارای 5 رادار است که در جاهای مختلف لایه خارجی هواپیما قرار داده شده و امکان دیدن همۀ جهات را به آن می دهد. یک ایستگاه پارازیت انداز در هواپیما قرار داده شده تا از چشم رادارها پنهان بماند و هواپیماهای مخفی شدۀ دشمن را پیدا کند.

این جنگنده با داشتن دو رایانه قوی بسیار هوشمند است و ضمن تحلیل اطلاعات رسیده از دستگاههای مختلف، می تواند تصویر کاملی از وقایع زمین و آسمان را ترسیم کند.

" T-50" می تواند به صورت فردی و گروهی به ماموریت برود و توانایی رصد همزمان 60 هدف و بمباران 16 تا از آنها را به صورت همزمان داراست.

این سلاح فقط یک جنگنده نیست بلکه می تواند وظایف مختلفی را انجام دهد و موشک های مختلف هوا به زمین و موشک ضد کشتی "خا-35" و نیز موشک "آر-30" که معروف به قاتل رادارهاست، با خود حمل کند.

202-6
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها