هشدار مسکو درباره طرح منطقه پرواز ممنوع در سوریه

هشدار مسکو درباره طرح منطقه پرواز ممنوع در سوریه
جمعه 30 بهمن 1394 - 09:34

سخنگوی وزارت مور خارجه روسیه بار دیگر درباره اجرای طرح "منطقه پرواز ممنوع" در سوریه هشدار داد و گفت که اجرای چنین طرحی فقط و فقط به تکرار سناریوی لیبی می انجامد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا دیروز (پنجشنبه) با اشاره به اظهارات اخیر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که بر ضرورت ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه تأکید کرده بود، خاطرنشان کرد که این طرح، چیز تازه ای نیست زیرا ترکیه هم پیش از بارها آن را مطرح کرده بود.
زاخارورا تأکید کرد که گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه پیش از این بر ضرورت و اولویت هماهنگی با دولت سوریه در خصوص ایجاد چنین منطقه ای تأکید کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت: هیچ کس نمی خواهد سناریو لیبی تکرار شود، جامعه بین الملل پیش از این، این ایده را امتحان کرده است و نتیجه آن را نه فقط در لیبی بلکه در اروپا هم دیده است.
وی با تأکید بر غیر قانونی بودن هر گونه عملیات نظامی در سوریه، یادآور شد که این کشور از ترکیه به دلیل تجاوز به خاک خود به شورای امنیت بین الملل شکایت کرده است.
زاخارووا خاطرنشان کرد: مسکو امیدوار است که همه کشورهای عضو مجموعه حمایت از سوریه به تعهدات خود مبنی بر حمایت از عملیات سیاسی و دیپلماتیک در سوریه پایبند باشند.
وی تأکید کرد که ترکیه با انجام هر گونه عملیات نظامی در خاک سوریه باعث شکست فرایند سیاسی در این کشور می شود و تعهدات خود را در توافقنامه مونیخ که به امضای شورای امنیت هم رسیده است، نقض می کند.

208 -8

پربیننده ترین خبرها