دلیل ترس آمریکا از مداخله نظامی در سوریه

دلیل ترس آمریکا از مداخله نظامی در سوریه
جمعه 30 بهمن 1394 - 14:30

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت : آمریکا تلاش دارد از حمله نظامی متحدانش یعنی ترکیه و عربستان به سوریه جلوگیری کند، زیرا مداخله نظامی مستقیم در سوریه شاید باعث رویارویی "خطرناک" آمریکا و روسیه شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایننشال تایمز روز جمعه تأکید کرد: ترکیه و عربستان از اینکه آمریکا واکنش جدی به حمایت نظامی روسیه از نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نشان نمی دهد ، عصبانی هستند .
به نوشته این روزنامه انگلیسی، ترکیه برای ایجاد منطقه حائل در مرزهای مشترک خود با سوریه به عرض چند کیلومتر تلاش می کند.
فایننشال تایمز خاطرنشان کرد، واشنگتن در مدت 5 سال بحران سوریه نتوانسته کاری از پیش ببرد و دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و دیگر سران غرب نگران عواقب مداخله نظامی مستقیم در سوریه هستند زیرا می ترسند که چنین مداخله ای باعث افزایش درگیری ها و رویاروئی خطرناک با روسیه شود .
فایننشال تایمز تأکید کرد، ترکیه و عربستان از مداخله نظامی مستقیم در سوریه بدون کسب موافقت آمریکا بسیار نگرانند.
این روزنامه انگلیسی به نقل از 2 دیلپلمات ارشد غربی بدون ذکر نام آنها گزارش داد : ترکیه می خواهد که منطقه ای حائل در مرزهای مشترک خود با سوریه به عرض چند کیلومتر ایجاد کند تا بتواند تحرکات شبه نظامیان کُرد را زیر نظر بگیرد زیرا کُردهای سوریه اصلی ترین نگرانی ترکیه هستند.
بر اساس این گزارش، ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه احتمالاً به مخالفان سوری میانه رو این امکان را خواهد داد که یک نَفَسی بکشند و این در حالی است که حملات هوایی روسیه و نظام بشار اسد به مواضع آنها همچنان ادامه دارد.
فایننشال تایمز تأکید کرد، چند فرمانده مخالفان سوری با فرماندهان نظامی ترکیه در آنکارا و استانبول دیدار کرده اند و اعلام می کنند که هدف از این دیدارها بررسی مساله تشکیل گروه مسلح جدیدی تحت عنوان " ائتلافی اسلامی " در شمال سوریه است .
فایننشال تایمز در پایان گزارش خود می نویسد : گویا اعزام نیروهای یکی از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به کشوری ناآرام همچون سوریه که محل استقرار نیروی روس است ، پیامدهای نگران کننده ای به همراه خواهد داشت .

214-8

پربیننده ترین خبرها