40 کشته در عملیات هوایی آمریکا در لیبی

40 کشته در عملیات هوایی آمریکا در لیبی
جمعه 30 بهمن 1394 - 18:25

در حمله هوایی آمریکایی به شهر صبراتۀ لیبی ، 40 نفر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، یک سخنگوی نظامی آمریکا گفت جنگنده های آمریکایی مواضع داعش را در شهر صبراته لیبی هدف قرار داد که بر اثر آن 40 نفر کشته و عده ای مجروح شدند.

شهردار صبراته گفت که جنگنده های ناشناس ساعات اولیه صبح امروز حملات هوایی را درشهر صبراته در غرب لیبی اجرا کردند، که بر اثر آن 40 نفر کشته و عده ای مجروح شدند.

"حسين الذوادی" افزود جنگنده ها ساعت سه و نیم بامداد به وقت محلی ساختمانی را در منطقه قصر تلیل که محل سکونت برخی از کارگران خارجی بود،هدف قرار دادند.

درهمین ارتباط ، روزنامه "نيويورك تايمز" به نقل از یک مسؤول غربی بدون افشای هویت او نوشت، جنگنده های آمریکایی صبح روز جمعه یک مرکز وابسته به گروه داعش را هدف قرار دادند و هدف از این حمله ، یک تونسی تندرو بود که با حملات تروریستی سال گذشته در تونس ارتباط داشت.

براساس این گزارش ، این تونسی " نورالدين شوشان " نام دارد که گمان می رود مغز متفکر حمله سال گذشته به هتل بسوسه تونس باشد.

این روزنامه نوشت مسؤولان سازمان اطلاعات آمریکا درتلاشند تا مطمئن شوند آیا نور الدین شوشان دراین حمله کشته شده است یا خیر.

به نظر می رسد که دراین حمله یک منزل محل سکونت عده ای تونسی هدف قرار گرفته باشد.

شهر صبراته با توجه به نزدیک بودن به مرزهای تونس، پایگاه اصلی تامین مالی عناصر داعش به شمار می رود که از تونس به لیبی می آیند.

این شهر فقط 100 کیلومتر تا گذرگاه مرزی " رأس جدير " فاصله دارد.

صبراته نزدیک مرزهای تونس قرار دارد و یکی از مناطقی است که به گفته مسؤولان غربی ، عناصر تندروی داعش درچارچوب توسعه طلبی های خود در لیبی درآن جا حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها