"انقلابِ مسلحانۀ" عشایر فلوجه علیه داعش

شنبه 1 اسفند 1394 - 13:13

شورای استانداری الانبار، از شکل گیری "انقلاب مسلحانه" ضد داعش در داخل فلوجه خبر داد و دولت عراق و ائتلاف بین المللی را به حمایت از آن فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "صباح کرحوت" رئیس شورای استانداری الانبار، اظهار داشت: با عشایر فلوجه، برای عملیات نظامی ضد گروهِ تروریستی داعش، توافق هایی صورت گرفته و برای این منظور نقشه هایی تهیه شده است.

کرحوت در گفت وگو با شبکه سومریه خاطر نشان کرد: این نقشه، بر پایۀ حمله به داعش از درون فلوجه استوار است، نیروهای امنیتی عراقی نیز از خارجِ این شهر، پشتیبانی از نیروهای عشایر را عهده دار خواهند بود.

رئیس شورای استانداری الانبار افزود: در حال حاضر در فلوجه خشم و طغیان گسترده و شدید مردمی ضد داعش شکل گرفته است، بنابراین از دولت عراق و ائتلاف بین المللی می خواهیم از انقلاب مردم عشایر و اهالی فلوجه ضد داعش حمایت کنند و پشتیبانی لازم را از آن ها فراهم آورند و برای نجات شهروندان فلوجه از چنگ داعش، دست به کار شوند.

پیش از این، شورای استانداری الانبار از شکل گیری انقلاب عشایری ضد داعش در شهر فلوجه خبر داده بود. این شهر از دو سال پیش تاکنون در اشغال عناصر تروریست داعش است. شورای استانداری الانبار، پشتیبانی هوایی و زمینی از این انقلاب عشایری را خواستار شد.

در این میان، "سعدون عبید العشلان" قائم مقام شهر فلوجه، روز شنبه اعلام کرد که قبیلۀ الجملیه با همراهی شماری از عشایر فلوجه، شمال و جنوب این شهر را از چنگ داعش آزاد کردند و تاکید کرد که عشایر، در انتظار ورود نیروهای ارتش و پلیس برای تامین پشتیبانی از آن ها هستند.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها