هشدار نشریۀ انگلیسی به ترکیه

هشدار نشریۀ انگلیسی به ترکیه
شنبه 1 اسفند 1394 - 18:30

العالم - نشریه "فایننشال تایمز" با انتقاد از سیاست رئیس جمهور ترکیه، خاطرنشان کرد که اعزام نیروی زمینی به سوریه ممکن است باعث درگیری نظامی روسیه و ناتو شود.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این نشریه انگلیسی روز شنبه نوشت، انفجاری که چهارشنبه گذشته در آنکارا رخ داد و جان دهها نفر را گرفت، نشانگر آن است که ترکیه چگونه در گردابی که همسایه جنوبی اش را دچار کرده، گرفتار شده است.
نویسنده فایننشال تایمز خاطرنشان کرد که اردوغان در سال 2011 به زعم خود پیش بینی کرده بود که بشار اسد سرنگون خواهد شد، اما این پیش بینی غلط از آب درآمد.
بر اساس این گزارش، تلاش اردوغان برای سرنگونی دولت دمشق باعث شد که روسیه نیز در حمایت از اسد وارد میدان شود و اردوغان نیز در ادامه برای دسترسی تروریست ها به اراضی سوریه شاهراهی در ترکیه بسازد.
این نشریه انگلیسی در پایان هشدار داده است که اعزام نیروی زمینی به سوریه توسط ترکیه ممکن است باعث درگیری نظامی میان ناتو و روسیه شود.
در هفته های اخیر و پس از شکستهای سنگین عناصر و گروه های مسلح در مناطقی از سوریه، وزیر خارجه عربستان و مقامات نظامی سعودی ادعا کردند که به دنبال اعزام 150 هزار مزدور به سوریه برای جنگ با تروریست ها هستند؛ این ادعا از همان روزهای اول با حمایت ترکیه و چند کشور کوچک عربی حاشیه خلیج فارس مواجه شد.

202-201-8
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها