فایننشیال تایمز: اردوغان واقعگرا باشد

فایننشیال تایمز: اردوغان واقعگرا باشد
يکشنبه 2 اسفند 1394 - 12:13

العالم - روزنامه فایننشیال تایمز به بررسی سیاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درقبال سوریه در سایه تغییر موازنه قوا در منطقه پرداخت و نوشت: اردوغان باید در محاسبات خود درقبال سوریه واقع گرا باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه انگلیسی در ستون دیدگاه خود با عنوان " اردوغان باید درسیاست خود در قبال سوریه واقع گرایی را لحاظ کند " نوشت: انفجار چهارشنبه گذشته آنکارا نشان داد که ترکیه درحال غرق شدن در چرخه خشونتی است که همسایه جنوبی این کشور یعنی سوریه را در خود فرو برد.

این روزنامه یادآور شد: اردوغان در سال 2011 میلادی پیش بینی کرد که نظام سوریه سقوط خواهد کرد، اما نادرستی این پیش بینی به اثبات رسید.

به نوشته فایننشیال تایمز، تلاش اردوغان برای سرنگون کردن نظام سوریه باعث شد که ترکیه به گذرگاه عناصر مسلحی تبدیل شود که عازم سوریه می شوند.

این روزنامه هشدار داد: صحبت ترکیه از اعزام نیروی زمینی به سوریه ممکن است ناتو را به رویارویی نظامی با روسیه بکشاند.

روزنامه فایننشیال تایمز درپایان از یک سو "خواستار اطمینان بخشی واشنگتن به آنکارا درباره اهمیت حمایت آمریکا از کردهای سوریه در مقابله با داعش – به عنوان بزرگترین خطر منطقه- و از سوی دیگر اطمینان بخشی اوباما به آنکارا درخصوص جلوگیری از گرایش های جدایی طلبانه کردهای سوریه" شد.

6-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها