مجتهد:

"انصارالله پهپاد سعودی را با کمک ایران بر زمین نشاند"

دوشنبه 3 اسفند 1394 - 10:16

فعال سرشناس عربستانی با اشاره به شکستهای پی در پی نیروهای متجاوز این کشور در یمن، تأکید کرد که نیروهای انصارالله توانستند -با کمک ایران- یک پهپاد سعودی را سالم به زمین بنشانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد"  روز دوشنبه در صفحه تویتر خود نوشت: "حوثی ها (انصارالله) توانستند –با کمک ایران- کد هدایت پرواز هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را هک کنند، و یکی از آنها را سالم به زمین بنشانند.
مجتهد درباره دلیل شکست نیروهای متجاوز عربستان در یمن اظهار داشت: "دلیل این است که پول و کارهای انجام شده در زمینه فناوری‌های نوین، برای جاسوسی از مخالفان آل سعود به کار گرفته می‌شود؛ و امنیت ملی واقعی آخرین مسأله مورد توجه آنها است."
مجتهد خاطرنشان کرد که جاسوسان بن سلمان (وزیر دفاع و پسر پادشاه) دریافتند، یکی از مزدوران بن نایف (ولیعهد) اطلاعات حساس مربوط به تحرکات مسؤولان ارشد وزارت دفاع را منتقل می‌کند، و گزارشهای روزانه‌ای را از جبهه های داخلی ارائه می‌دهد.
به گفته مجتهد، این جاسوس که (خ ع م) نام دارد اکنون تحت بازجویی قرار دارد، و بن نایف از بعضی اطلاعات او شخصا استفاده می‌کند و بعضی از اطلاعات هم به دست مجتهد و دیگران می‌رسد.
مجتهد خاطرنشان کرد که از روی امانتداری از این منبع استفاده کرده است، ولی فقط به آن اعتماد نمی کند و دقت این اطلاعات را از منابع دیگر جویا می‌شود.
مجتهد اظهار داشت که این مزدور اطلاعاتی را به او درخصوص رسوایی‌های ارتش در یمن داده است، و مشخص شد که این اطلاعات درست است؛ ولی ترجیح داد آنها را منتشر نکند تا او را به تأثیرگذاری بر روحیه نظامیان سعودی متهم نکنند.

از سوی دیگر خبرگزاری یمنی "سبأ" به نقل از  یک منبع نظامی در جیزان اعلام کرد، تیم های فنی ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند یک پهپاد جاسوسی نیروهای متجاوز سعودی را در جیزان بر زمین بنشانند.
به گفته این منبع نظامی، این پهپاد در حال پرواز بر فراز روستای "المعنق" در جیزان بود.
این منبع نظامی، عملیات مذکور را تحول و دستاوردی مهم در صحنه نبرد با دشمن متجاوز توصیف کرد.

8

پربیننده ترین خبرها