تظاهرات اهالی کفریا و الفوعه برای لغو محاصره

سه شنبه 4 اسفند 1394 - 23:11

العالم - اهالی مناطق تحت محاصره کفریا و الفوعه با برگزاری تظاهرات، تلاش جهانی برای پایان یافتن محاصره تروریست ها دراین مناطق و رساندن کمک های انسان دوستانه به دست مردم را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، ساکنان کفریا و الفوعه که از سوی تروریست ها در ریف ادلب محاصره شده اند، درباره وضعیت نابسامان سلامت و بهداشت درسایه ادامه حملات گروههای مسلح به این مناطق هشدار دادند.

شرکت کنندگان دراین تجمع اعتراض آمیز از جمله زنان و کودکان، از جامعه بین الملل و ارتش سوریه خواستند که مناطق کفریا و الفوعه را از محاصره تروریست ها خارج کنند و به درد و رنج آنان پایان دهند.

یکی از زنان ساکن منطقه الفوعه به خبرنگار العالم گفت " محاصره را لغو کنید ، ظلم و ستم و مرگ و گرسنگی کافی است، هیچ کسی اهالی الفوعه و کفریا را درک نمی کند، از هر انسانی که دارای وجدان است و از همه مسئولان و از جمله بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله می خواهیم که به محاصره مناطق ما پایان دهند ، ای عناصر مسلح ، به محاصره پایان دهید.

وضع نابسامان غذا و درمان کودکان و سالخوردگان

خبرنگار العالم گزارش کرد که اهالی مناطق کفریا و الفوعه امیدوارند فریادشان به گوش همه جهانیان برسد تا شاید ازمرگ که مانند شبحی بیش ازهر وقت دیگری جان آنان را تهدید می کند، نجات یابند. اهالی مناطق کفریا و الفوعه که طی سال های گذشته از سرزمین خود دفاع کرده اند، بر پایبندی به زمین و سرزمین خود تاکید دارند و درعین حال از جهانیان که  با خون آنان تجارت می کنند، ناامید شده اند.

مادردیگری گفت سه سال است که غذای خوب و شکر دراختیار ما نیست ، هر لحظه ممکنست که یکی از کودکان من جانش را از دست بدهد.

صدها نفر از اهالی مناطق کفریا والفوعه به سیاست کشورهای حامی تروریسم و پیروی آنان از سیاست یک بام و دو هوا درقبال مناطق تحت محاصره اعتراض کردند و احقاق حقوق مشروع خود را به عنوان انسان خواستار شدند.

یکی ازدختران منطقه کفریا گفت " دراروپا حیوان حق و حقوقی دارد و ما 30 هزار نفر هستیم ، پس حق ما کجاست؟ سال هاست که فرزندان مان از حق و حقوق خود محروم هستند.

این در شرایطی است که کامیون های سازمان ملل که حدود یک هفته پیش وارد مناطق تحت محاصره شدند ، حامل مواد اصلی مورد نیاز اهالی نبودند.

یکی از دختران شرکت کننده در راهپیمایی اعتراض آمیز گفت چرا مقدار اندکی کمک می فرستند، به ما ده کیلو از یک نوع از مواد غذایی می دهند و می خواهند که آنرا میان بیست خانواده تقسیم کنیم.

نقض آتش بس و حملات روزانه تروریست ها به کفریا و الفوعه

دختربچه ای سوری نیز گفت " می خوام که پدرم نزد من بیاید"!، درحالی که دختری دیگر خواهان پایان محاصره بود.

گروه های مسلح تروریست با نقض آتش بس تقریباً همه روزه مناطق کفریا و الفوعه را هدف قرارمی دهند و از زمان توافق آتش بس ، ده ها نفر دراین حملات کشته شده اند.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها