بشار جعفری در سازمان ملل اعلام کرد:

مخالفت سوریه با کمیته دروغ پرداز "حقیقت یاب"

مخالفت سوریه با کمیته دروغ پرداز
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 11:46

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که دولت سوریه، نظارت کمیته مستقل حقیقت یاب بین المللی را بر مسائل سوریه به رسمیت نمی شناسد و حاضر به گفتگو و مناقشه با اعضای این کمیته دروغ پرداز نیست.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) بشار جعفری، در یک جلسه غیر رسمی با همین موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: دولت سوریه تشخیص داده است که همکاری با این کمیته بی فایده است و این یک تشخیص کاملا بجاست. .. زیرا عملکرد گزینشی و سیاستزدگی، دو ویژگی بارز این کمیته در گزارشهای آن به شورای امنیت و شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل است.

گزارش های دروغ و گمراه کننده کمیته حقیقت یاب
جعفری افزود: گزارشهای این کمیته مبتنی بر روایتهای دروغین و شهادت گمراه کننده برخی افرادی است که اصلا در سوریه حضور ندارند. یا با استفاده از گزارشهای دروغین برخی سازمانهای غیر دولتی تنظیم شده اند که با افتخار عنوان "بدون مرز" را بر خود گذاشته اند. برخی دیگر از منابع گزارشهای این کمیته دیده بانهای حقوق بشر هستند که با سرویسهای جاسوسی غربی کار می کنند و همگی با نقض حاکمیت کشورهای دیگر دست به فعالیتهای غیر قانونی در خاک این کشورها می زنند.
نادیده گرفتن شهادت هزاران سوری و قربانیان جنایت تروریستها

وی خاطرنشان کرد که این کمیته در گزارشهای خود شهادت هزاران تن از اتباع سوریه را که قربانی جنایات گروههای تروریستی شده اند و نیز انبوه اطلاعات موثقی که دولت در قالب 600 نامه رسمی از همان ابتدای بحران تا کنون در اختیار سازمان ملل قرار داده است، نادیده گرفته است ... این رفتار از سوی چنین کمیته ای نه تنها کوچکترین کمکی به بهبود اوضاع حقوق بشر در منطقه نکرده است بلکه این هدف والا را تبدیل به ابزار سیاسی برای حمله به سوریه کرده است.

برخورد گزینشی کمیته حقیقت یاب سازمان ملل
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: این کمیته از ابتدای تشکیل، با حوادث سوریه گزینشی برخورد کرده است و این نوع برخورد نه تنها کمکی به مسأله حقوق بشر نمی کند بلکه فقط در جهت تأمین منافع سیاسی برخی کشورهای با نفوذ در شورای حقوق بشر و شورای امنیت و به نفع سیاستهای آنها برای براندازی دولت سوریه و تخریب وجهه آن در چشم افکار عمومی جهان صورت می گیرد.

روشدن دست حکومت های عربی، منطقه ای و بین المللی در تخریب سوریه
جعفری خاطرنشان کرد که با گذشت پنج سال از حمله به سوریه، دست حکومتهای عربی و طرفهای منطقه ای و بین المللی در حمله به سوریه و تخریب زیرساختها و اقتصاد سوریه و کشتار مردم بی دفاع این کشور و نابودی هر چه که رنگ و بوی زندگی دارد، رو شده است. حتی هنوز هم برخی مکانیسمهایی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده اند در همین راستا و به منظور خدمت به اهداف تروریستی در این کشور فعالیت می کنند.
وی با ابراز تأسف شدید گفت که یکی از همین ابزارهای خرابکاری و تجاوز به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی و ثبات دیگر کشورهای عضو سازمان ملل همین کمیته حقیقت یاب بین المللی مستقل است که به بهانه های دروغین فعالیت کرده است بهانه هایی که واقعیتها نادرستی آنها را اثبات کرده اند.

کمیته حقیقت یاب عامل تشویق گروه های تروریستی  
جعفری خاطرنشان کرد که این کمیته تصویری بسیار جزئی و آمار و ارقامی نادرست و غیرموثق ارائه کرده است و این کار نتیجه ای جز تشویق گروههای تروریستی به ارتکاب جنایات و فجایع بیشتر ندارد. به خصوص وقتی که این کمیته یا کمیته های مشابه دیگر، تروریستها را در سطح دولت قانونی سوریه که از غیر نظامیان دفاع می کند، قرار می دهد.
وی در ادامه گفت: جنگ در سوریه، جنگ بین سوریها نیست بلکه جنگ با تروریسم جهانی و حامیان آنهاست که با استفاده از تروریسم به عنوان یک سلاح سیاسی در خاک سوریه می جنگند. جعفری با اشاره به این نکته، خواستار درک همه جانبه اوضاع در سوریه شد و گفت که کسی که نتواند حقیقت ماجرا در سوریه را دریابد، کور است.

کمیته حقیقت یاب به بیماری کور رنگی مبتلا است
جعفری افزود: متأسفانه همین کمیته حقیقت یاب، خود، به همین بیماری "کوررنگی" مبتلا شده و در گزارشهای خود نمی تواند تفاوت بین یک دولت قانونی را که در حال مبارزه با تروریسم است با گروههای تروریستی که اغلب اعضایشان از عناصر خارجی هستند، تشخیص دهد و هر دو را در یک ردیف قرار داده است.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در پایان اظهاراتش گفت: این کمیته اگر واقعا نگران حقوق بشر است چرا کشورهای عربی و منطقه ای و طرفهای بین المللی به خصوص قطر و عربستان و ترکیه را که حامی گروههای تروریستی هستند، متهم نمی کند و چرا خواستار اتخاذ تدابیر بازدارنده در مقابل آنها نمی شود و چرا آثار و تبعات منفی این به اصطلاح تحریم یک جانبه ای را که از سالها پیش بر سوریه وضع کرده اند، نشان نمی دهد.

208 ـ 211 ـ 8

پربیننده ترین خبرها