دراعتراض به جاسوسی از مقامات رم؛

وزارت امور خارجه ایتالیا سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت امور خارجه ایتالیا سفیر آمریکا را احضار کرد
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 14:49

به دنبال انتشار گزارشهایی در خصوص اقدام سازمان جاسوسی امریکا در شنود مکالمات تلفنی سیلویو برلسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا، و معاونانش در سال 2011، وزارت امور خارجه این کشور، سفیر امریکا در رم را احضار کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه ایتالیایی "لا رپوبلیکا" اعلام کرد: آژانس امنیت ملی امریکا حدود پنج سال پیش از برلسکنی، میلیاردر و سیاستمدار ایتالیایی، و نخست وزیر چهار دوره دولت این کشور، جاسوسی کرده است. این موضوع مربوط به زمانی است که دولت برلسکنی در اوج بحران در منطقه یورو، تحت فشار قرار گرفته بود.
در گزارشی که سایت افشاگر "ویکیلیس" منتشر کرده است، شخصیتهای متعددی از جمله بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، سیلویو برلسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا و نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه هدف عملیات جاسوسی امریکا قرار گرفته اند.
در این گزارش آمده است که آژانس امنیت ملی امریکا در دیدارهایی که بین بان کی مون و آنگلا مرکل و بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برلسکونی و دیدار سارکوزی با مرکل و برلسکنی جاسوسی و مکالمات آنها را شنود کرده است.

208 ـ 211 ـ 8

پربیننده ترین خبرها