نویسنده فلسطینی:

"شَر العربیه به خودش بازگشت"

چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 14:58

یک نویسنده و روزنامه نگار فلسطینی در مقاله خود درباره انتشار فیلم مستندی از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه تلویزیونی سعودی "العربیه" تاکید کرد که این فیلم نه تنها به زیان سید حسن نصرالله تمام نشد بلکه باعث افزایش علاقه‌مندان او شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه تلویزیونی سعودی العربیه اخیرا فیلم مستندی از سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با رویکرد خود برای خدشه وارد کردن به وجهه وی پخش کرد، اما نه تنها در رسیدن به این هدف خود موفق نشد بلکه پخش این فیلم باعث خشم خود سعودیها از شبکه العربیه و برکناری مدیر آن شد.

سعودیها پخش این فیلم را تبلیغ کردن چهره سید حسن نصرالله خواندند و برخی از آنها نیز این اقدام العربیه را "خیانت و خنجر زدن از پشت سر" یاد کردند.

در همین راستا، خالد الجیوسی نویسنده و روزنامه نگار فلسطینی مقاله خود در روزنامه رای الیوم نوشت: واکنش عربستان به مستندی تحت عنوان "داستان حسن" در شبکه تلویزیونی العربیه بسیار خشمگینامه بود. این فیلم برخلاف ادعای خود مبنی بر افشای حقایقی از "مسائل پنهانی و سیاه" درباره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، کاری جز خدمت آشکار شبکه العربیه به "سید و سرور مقاومت" نکرد. همانطور که یکی از دوستان روزنامه نگار گفت "من از وی (دبیرکل حزب الله لبنان) خوشم نمی آمد یا حتی وی را نمی شناختم، اما بعد از دیدن این مستند العربیه، از علاقه مندان او شده ام؛ نه فقط به خاطر اینکه چنین چهره مثبتی از وی ارایه کرد، بلکه همچنین به خاطر بحث و هیاهوی رسانه ای زیادی که درباره شخص سید حسن به پا کرد. همواره این فقط شخصیت های تاثیرگذار هستند که رسانه ها و چه بسا در آینده تاریخ از آنها سخن به میان می آید" .

این نویسنده افزود: نکته خنده دار برای من و حامیان مقاومت و گریه آور برای کسانی که خوششان نمی آید، این بود که تهیه کنندگان فیلم وعده داده بودند که این فیلم مسائل غیرمنتظره ای را بیان کنند، اما همه این مسائل چیزی نبود جز نیم ساعت از سخنرانی های سید حسن نصرالله در زمانهای مختلف.

خالد الجیوسی نوشت: به نظر من، شَر اقدامات شبکه العربیه دامن خودش را گرفت، و این شبکه در باتلاق دروغ پردازی ها و تحریف ها و رویکرد طائفه ای خودش افتاد، و شَرش به خودش بازگشت. درحالی که برخی (شبکه العربیه و حامیانش) تلاش کردند تا چهره سید حسن را از یک شخصیت مقاوم به یک شخصیت شکست خورده تبدیل کنند، اوضاع بر وفق مراد آنها نشد و وی در چشم دیگران به یک "سید و سرور" تبدیل شد و اگر باورتان نمی شود، حتما گشتی سریع در مطالب برخی از کسانی که از وی خوششان نمی آید، شما را شوکه خواهد کرد و به یاد داشته باشید که "سید حسن زیرک" همچنان "زیرک" خواهد بود.

6-8

پربیننده ترین خبرها