گفت‌وگوی تلفنی پوتین با روحانی، اسد و سلمان

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با روحانی، اسد و سلمان
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 16:13

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ و نشست ژنو ۲ درباره بحران سوریه، تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز اطلاع رسانی کاخ کرملین ظهر چهارشنبه از گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

خبرگزاری اینترفاکس با اعلام این خبر افزود: پوتین و روحانی درباره گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف و افزایش رایزنی‌ها در مسائل بین الملل گفتگو کردند. در این گفت وگوی تلفنی دو طرف همچنین درباره پرونده هسته ای ایران و موضوع نزاع جاری در سوریه و کنفرانس ژنو ۲ رایزنی کردند.

گفت و گوی پوتین با بشار اسد
از سوی دیگر پوتین و بشار اسد در یک گفتگوی تلفنی بر ادامه جنگ بی‌امان علیه تروریسم تأکید کردند.

به نوشته روسیا الیوم، کاخ کرملین چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفتگوی تلفنی درباره راه‌های اجرای توافق آتش بس در سوریه بحث کردند.

اسد به پوتین تاکید کرده است که دمشق آماده حمایت از اجرای توافق‌ آتش‌بس است.

براساس بیانیه کرملین، در این تماس تلفنی تمامی جوانب بحران سوریه در سایه مسایل مربوط به اجرای بیانیه روسیه و آمریکا بررسی شد و اسد، مضامین بیانیه مذکور را به عنوان گامی مهم در جهت حل سیاسی بحران کشورش توصیف کرد. دو طرف همچنین بر ادامه جنگ بی‌امان علیه داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که بشار اسد درباره حمایتش از توافق آتش‌بس به پوتین اطمینان داده است.

روسیه و آمریکا اخیرا توافق آتش بس در سوریه را اعلام کردند و قرار است از شنبه اجرایی شود.

گفت و گوی پوتین با پادشاه عربستان
پوتین و پادشاه عربستان هم امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی درباره توافق آتش بس در سوریه و ادامه همکاری دو کشور در سوریه گفت و گو کردند.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد در این تماس تلفنی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان از توافق روسیه و آمریکا استقبال و آمادگی خود را برای همکاری مشترک در زمنیه اجرای توافق مذکور اعلام کرده است.

براساس بیانیه کرملین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز جزئیات توافق آتش‌بس را به اطلاع ملک سلمان رسانده است.

دو طرف همچنین درباره ادامه تماس‌ها درباره سوریه توافق کردند.

7

پربیننده ترین خبرها