دومای روسیه و جنجال پلاستیک در شکلات مشهور آمریکایی

دومای روسیه و جنجال پلاستیک در شکلات مشهور آمریکایی
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 17:24

همزمان با ادامه بحران در روابط روسیه و غرب به دلیل استمرار تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو، این بار شکلات‌های آمریکایی آلوده به پلاستیک، واکنش نماینده دومای روسیه را برانگیخت.

 به گزارش پایگاه خبری العالم، یک نماینده مجلس دومای روسیه از انجمن حمایت از مصرف کنندگان این کشور خواست درباره تمام محصولات شرکت شکلات‌سازی مارس تحقیق کند.

گروه شکلات سازی آمریکایی مارس روز سه شنبه اعلام کرده بود که چند محصول خود را از ۵۵ کشور جهان جمع آوری می کند. دو هفته پیش، کارخانه شکلات سازی مارس، شعبۀ هلند، شکایتی از یک مصرف کننده آلمانی مبنی بر وجود تکه ای پلاستیک در یکی از محصولات خود دریافت کرده بود.

پیگیری های انجام شده نشان داد که تکه پلاستیک، بخشی از درپوش بسته های مواد اولیه تولید شکلات بوده است.

شکلات های مارس، اسنیکرز، میلکی وی مینیز و سلبریشنز محصولاتی هستند که قرار است از بازار جمع آوری شوند.

محصولات مارس علاوه بر تمام کشورهای اروپایی، حتی در سری لانکا و ویتنام نیز جمع آوری خواهند شد. این تصمیم در عین حال شامل بازار آمریکا و روسیه نمی شود و تنها محصولات تولیدی کارخانه این شرکت در هلند را در برمی گیرد.

شرکت مارس چهارمین تولید کننده شکلات و یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات غذایی در جهان به شمار می رود و فروش سال گذشته این شرکت در سراسر جهان بالغ بر 33 میلیارد دلار بوده است.

در همین حال سرگئی اوبوخوف نماینده مجلس دومای روسیه از انجمن حمایت از مصرف کنندگان این کشور خواسته که برای تضمین سلامت مصرف کنندگان، درباره سطح کیفی تمام محصولات شرکت شکلات‌سازی مارس تحقیق و بررسی کند.

البته انجمن حمایت از مصرف کننده روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی و چند سازمان دیگر، محصولاتی که در هلند تولید شده و احتمالا به پلاستیک آلوده هستند، وارد روسیه و سایر کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا نشده اند.

7- 202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها