آمریکا در الانبار پایگاه‌های جدید می‌سازد

آمریکا در الانبار پایگاه‌های جدید می‌سازد
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 19:18

تفنگداران آمریکایی ساخت دو پایگاه نظامی جدید در استان الانبار عراق را آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک افسر عراقی در ستاد فرماندهی عملیات الانبار امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای نظامی آمریکایی علاوه بر پایگاه‌های نظامی خود در الحبانیه و عین الاسد، شروع به ساخت پایگاهی در منطقه الحمره در شمال شرق فلوجه کرده‌اند. آنها همچنین ساخت پایگاهی نظامی در نزدیکی میدان گازی عکاس در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه را آغاز کرده‌اند.
به نوشته روسیا الیوم، ارتش آمریکا مدعی است که این اقدام در چارچوب آمادگی برای الانبار آزادسازی آن از سیطره داعش و بازسازی آن صورت گرفته است.
این مقام نظامی عراق گفت که مرحله آتی تاکیدی بر این امر دارد که حضور نظامی در الانبار علیه داعش و برای رهایی از این گروه در حال افزایش است و رهبران نظامی آمریکا در چندین دیدار با مسئولان عراقی اخیرا تاکید کردند که این استراتژی نظامی آمریکا به افزایش حضور در الانبار اشاره دارد که این منطقه بر خلاف وضعیت 13 سال قبل، از امنیت برخوردار خواهد بود.
پس از تکمیل آزادسازی شهر رمادی، مرکز استان الانبار، نیروهای عراقی و عشایر وارد نبردهای شدیدی علیه داعش در مناطق مختلفی از استان الانبار بویژه فلوجه و هیت شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها