جنون سعودی‌ها، سواحل یمن را به آتش می‌کشد +فیلم

چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 21:43

تعز، (العالم) ـ ائتلاف متجاوز سعودی در اقدامی جنون‌آمیز، همچنان به هدف قرار دادن سواحل و جزایر یمنی در دریای سرخ و دریای عرب ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار العالم، سیاستمداران و فرهیختگان یمنی می گویند که متجاوزان به همراه ناوهای امریکایی و اسراییلی و مصری می کوشند تا طرحهایی استعماری را با هدف گسترش سیطره خود بر این مواضع حیاتی و استعمار و مصادره برخی جزایر یمنی که از اقیانوس هند تا دریای سرخ کشیده شده اند، به اجرا بگذارند.

از دریای سرخ تا دریای عرب یک خط ساحلی است که تنگه استراتژیک باب المندب در وسط آن واقع است؛ باب المندب گذرگاه اقتصاد جهانی و منبعی حیاتی برای یمن است. غرب و دست نشاندگانش سعی می کنند تا طرحهای استعماری خود برای بسط سیطره بر این مواضع حیاتی و اعمال نفوذ خود بر شهرهای یمنی را عملی کنند.

یکی از شهروندان در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: غرب نماینده واقعی این سوء استفاده گری به شمار می آید. غرب حاکمیت ما را از هم پاشید و بر فقر ما افزود. زمینه را برای فقرا و جاهلانی فراهم کرد که از طریق آنها بتواند آنچه که القاعده وداعش نامیده می شود، تاسیس کند و البته نامهای دیگری از این قبیل که غرب در آینده اختراع خواهد کرد.

تجاوز علیه یمن و تغذیه سیاسی و نظامی آن و نیز مانع تراشی بر سر تمام تلاشها برای صلح و ثبات در کشور، طرحهایی است که دیگر بر کسی پنهان نیست. پس از یک سال از بمباران پیاپی یمن از راه دریا و خشکی، متجاوزان به شدت تلاش می کنند تا جای پایی در نوار ساحلی از باب المندب تا سواحل الحدیده برای خود ایجاد کنند.

شهروند دیگری گفت که این کشورها ابزارهای سیاسی صهیونیستها و امریکایی ها برای اجرای طرحهای بیگانه در مناطق عربی هستند؛ اما به آنها می گوییم که محال است بتوانید در کشور فساد بپا کنید یا آن را تخریب و ثروتهای این ملتها را غارت کنید، ملت عربی عزت و کرامت خود را بازپس خواهد گرفت.

مشارکت کشتی ها و ناوهای امریکایی و اسراییلی در کنار ائتلاف سعودی و ادامه دادن به هدف قرار دادن مناطق مسکونی ساحلی و بندرهای حیاتی بیانگر واقعیت معامله متجاوزان سعودی در راستای خدمت به اطماع خارجی ها با تحکیم حضور نظامی آنها در سواحل یمن و کنترل گذرگاه های تجارت جهانی، در مقابل حمایت نظامی و سیاسی از تجاوزگران سعودی در تغذیه جنگ داخلی در یمن و به شکست کشانیدن تمام تلاشها برای توسعه و خیزش در کشور است.

شهروند یمنی دیگری نیز در گفتگو با العالم خاطر نشان کرد که 70 هزار حمله هوایی با انواع سلاح ها صورت گرفت... دشمن انواع سلاح ها و صنایع جهانی اعم از بمب های خوشه ای و نوترونی را علیه یمن بکار برد، اما نتوانست اراده یمنی ها را که به ایمان خود می بالند، به شکست بکشاند.

متجاوزگران سعودی به رغم بکارگیری تمام برگه های سیاسی و دیپلماتیک و ائتلافهای عربی و غربی و نیز پس از امتحان کردن تمام توان نظامی زمینی، دریایی و هوایی خود، پس از یک سال تجاوزگری با شکست مواجه شده اند و ارتش یمن پیروزی خود را به اثبات رساند.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها