ارتش ترکیه وارد خاک سوریه شده است

ارتش ترکیه وارد خاک سوریه شده است
چهارشنبه 5 اسفند 1394 - 22:47

العالم ـ ارتش ترکیه با نقض آشکار قوانین بین المللی و تجاوز به حاکمیت سوریه، ده‌ها متر در خاک سوریه نفوذ پیدا کرد و در اقدامی مقدماتی برای ساخت دیوار، حفر خندقی در قرمیتلق در منطقه مرزی شیه را آغاز کرد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی منابع از شهر عفرین نقل کردند که ارتش ترکیه حدود ده ها متر از خاک سوریه را پشت سرگذاشت و به منظور فراهم کردن زمینه ساخت دیوار، با قطع صدها درخت زیتون اقدام به حفر خندقی در منطقه قرمیتلق کرد. 

روزنامه الوطن به نقل از پایگاه الکترونیکی مخالفان موسوم به "الحل السوری" آورده است که فهمی عبدو یکی از اعضای "هیات صلح داخلی در عفرین" در حلب در شمال سوریه گفت: ارتش ترکیه پس از قطع 700 اصله درخت در منطقه و اشغال حدود 10 هکتار از اراضی مردم که در اعتراض به ارتش ترکیه دست به تظاهرات زدند، از سه روز پیش (روز یکشنبه) شروع به حفر خندقی در مرز کرده است.

وی تاکید کرد: خمپاره ها همچنان هر از گاهی بر سر عفرین و حومه آن سرازیر می شوند. بمباران توپخانه ای ترکیه، بی هدف و بی برنامه نیست؛ و خمپاره هایی که به منطقه حمامه شلیک شد، چندین مجروح برجای گذاشت و مرکز پلیس قدیم منطقه را به طور کامل منهدم کرد.

عبدو افزود: تاکنون 4 غیرنظامی بر اثر سقوط خمپاره ها کشته شده اند و آمار مجروحان هم نامشخص است.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها