مشاور بشار اسد: پناه جویی،اختراعِ ترکیه است

مشاور بشار اسد: پناه جویی،اختراعِ ترکیه است
پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 - 18:26

مشاور رئیس جمهور سوریه گفت: پدیدۀ پناه جویان را ترکیه اختراع کرد و اکنون برای این مساله، در حال باج خواهی چندین میلیون دلاری از اروپاست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بثینه شعبان" در کنفرانس بین المللی "کمیتۀ والدای" اظهار داشت: برخی از کشورها حامی مالی و پشتیبان تروریسم هستند؛ ترکیه نیز از همان آغاز، به تروریست ها اجازه داد از خاک این کشور به سوریه نفوذ کنند.

به نوشتۀ وبگاه "روسیا الیوم" شعبان یادآور شد که ترکیه پدیدۀ پناه جویی را اختراع کرد و در زمانی که حتی یک پناه جو به خاک این کشور نرفته بود، در اراضی خود چادرهایی برای پناهجویان ایجاد کرد و اکنون اردوغان از اروپا می خواهد میلیون ها دلار به او بدهند تا بحرانی که خود ایجاد کرده است را حل کند.

وی تاکید کرد: وقتی بحران سوریه آغاز شد، غرب از ضرورت اجرای اصلاحات سخن به میان آورد و هنگامی که دمشق اصلاحاتی گسترده را در دستور کار قرار داد، ناگهان هجمۀ ضدسوریه به شدت هر چه تمام تر پی گرفته شد.

کنفرانس بین المللی کمیتۀ والدای، روزهای پنج شنبه و جمعه، تحت عنوان "خاورمیانه:از خشونت به امنیت" برگزار می شود. در این کنفرانس، 100 تن از شخصیت های سیاسی، اجتماعی و دینی حضور دارند و علاوه بر آن، چهره های شاخصی از روسیه، ایران، ترکیه، کشورهای عربی، اروپا و آمریکا نیز در آن شرکت دارند.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها