قطعنامه حمایت شورای امنیت از آتش بس در سوریه

قطعنامه حمایت شورای امنیت از آتش بس در سوریه
جمعه 7 اسفند 1394 - 08:28

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد بعد از ظهر روز جمعه قرار است پیش نویس قطعنامه ای را که توافقنامه آمریکا و روسیه درباره آتش بس در سوریه را تایید خواهد کرد، تصویب کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این پیش نویس قطعنامه از همه طرف های درگیر در سوریه خواهد خواست که آتش بس را اجرایی کنند.

تصویب این پیش نویس قطعنامه که واشنگتن و مسکو آن را پیشنهاد کرده اند، با گزارش ویدئو کنفرانس استفان دی میستورا میانجیگر سازمان ملل درباره سوریه در شورای امنیت درباره تلاش های وی برای آتش بس در سوریه و آغاز مذاکرات صلح همزمان خواهد بود.

این پیش نویس قطعنامه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، از توافقنامه آتش بس پیشنهادی آمریکا و روسیه که قرار است بامداد شنبه 8 اسفند ماه، در سوریه (ساعت 22 جمعه به وقت گرینویچ) اجرا شود، به طور کامل پشتیبانی می کند.

این پیش نویس قطعنامه از همه طرف های درگیر در سوریه اجرا و رعایت آتش بس را خواستار است و اعضای گروه پشتیبانی بین المللی سوریه را ترغیب کرده است از نفوذ خود روی طرف های درگیر در سوریه برای رسیدن به آتش بس پایدار استفاده کنند.

در این پیش نویس قطعنامه همچنین دسترسی آزاد، مطمئن و سریع به کمک های بشر دوستانه به ویژه برای حدود 4.6 میلیون سوری در مناطق تحت محاصره یا کسانی که دسترسی به آنها دشوار است، درخواست شده است.

این پیش نویس قطعنامه بر لزوم پیگیری روند مذاکراتی که به انتقال سیاسی منتهی شود، تاکید و از دی میستورا تقاضا کرده است هر چه سریع تر نشست جدیدی را برای مذاکره میان دولت سوریه و معارضان خواستار شود.

این مذاکرات از آغاز ماه فوریه به حال تعلیق درآمده است و دی میستورا قرار است روز جمعه بر چشم اندازهای از سرگیری گفتگوها بعد از رایزنی با شورای امنیت تصریح کند.

به گفته دیپلمات ها در صورتی که آتش در سوریه اجرا شود، دی میستورا ممکن است نشست جدیدی را برای پایان هفته آینده در سوئیس خواستار شود.
211-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها