شهر "خناصر" سوریه چگونه آزاد شد + فیلم

جمعه 7 اسفند 1394 - 10:22

حومه حلب، العالم - ارتش سوریه و هم پیمانانش شهر راهبردی خناصر در جاده اثریا به حلب را بعد از نبردهای سنگین با گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که عملیات ارتش سوریه در جاده ارتباطی حلب به خناصر و اثریا ادامه دارد. این عملیات بعد از حمله عناصر داعش به چند مرکز ارتش سوریه در این منطقه آغاز شد.

نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش تاکنون توانسته اند روستای رسم النفل و شهر خناصر را بعد از نبردهای شدید آزاد کنند. در این نبردها شماری از عناصر گروه تروریستی داعش کشته یا زخمی شدند.

یکی از سربازان ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش با حمله گروه تروریستی داعش به جاده ارتباطی حلب به خناصر مقابله کردند و توانستند امنیت شهر خناصر و روستای رسم النفل را تامین کنند.

به دنبال آزادسازی شهر خناصر، یگان های ارتش سوریه تاکتیک پیشروی در دو محور خناصر و رسم النفل را برای اجرای عملیات گازانبری علیه عناصر مسلح مستقر در روستای شلاله کبیره در دستور کار قرار خود دادند. این امر همزمان با پیشروی یگان های دیگر ارتش به سمت کوه راهبردی الزعرور انجام شد که از طریق آن می توان همه خطوط پشتیبانی عناصر مسلح را در منطقه زیر آتش قرار داد.

این سرباز ارتش سوریه افزود: هم اکنون نبردها در ناحیه کوه الزعرور ادامه دارد و بعد از سیطره بر این کوه و استقرار در این منطقه، اعلام خواهیم کرد که جاده تامین امنیت شده است.

منابع نظامی تاکید کردند: بازپس گیری کنترل جاده حلب که گروههای مسلح برای تداوم تسلط بر آن تلاش می کنند، نزدیک است.

این جاده تنها راه پشتیبانی زمینی است که حلب را به سایر استان ها مرتبط می کند.

6 ـ 211 ـ 7

پربیننده ترین خبرها