وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد:

آغاز ورود کمک‌ها به مناطق محاصره‌شده در سوریه

آغاز ورود کمک‌ها به مناطق محاصره‌شده در سوریه
جمعه 7 اسفند 1394 - 14:41

وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه 26 فوریه) از آغاز ورود کمکهای بشردوستانه به مناطق مسکونی محاصره شده در سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وزارت خارجه روسیه گفت که اوضاع انسانی در سوریه همچنان وخیم است و جامعه بین الملل باید تمام تلاش خود را برای عادی سازی اوضاع به کار گیرد.
طبق آمار و اطلاعات سازمان ملل، شش میلیون سوری ماهیانه از سازمانهای وابسته به سازمان ملل با هماهنگی سازمانهای دیگر، کمکهای غذایی دریافت می کنند.
وزارتخانه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تعداد سوری هایی که از ابتدای جنگ این کشور را ترک کرده اند به 4.6 میلیون نفر می رسد کما این که 7.6 میلیون نفر هم در داخل کشور آواره هستند.
این وزارتخانه با استقبال از تشکیل کار گروه حمایت انسانی از سوریه در چارچوب توافق مونیخ تأکید کرد که کمکهای بشردوستانه ای که در کنفرانس مونیخ مورد توافق قرار گرفته است، رفته رفته وارد مناطق مسکونی می شوند.
وزارت خارجه روسیه تصریح کرد: مسکو همواره از تلاشهای بین المللی برای ارائه کمکهای بشردوستانه به مناطق مورد نظر حمایت کرده است.
استیفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، نیز خاطرنشان کرد که ارسال کمکهای بشردوستانه از طریق پل هوایی از 24 فوریه جاری به مقصد مناطقی که در محاصره تروریستهای داعش هستند، آغاز شده است.

208 ـ 211 ـ 7

پربیننده ترین خبرها