سازمان ملل: در لیبی، همۀ طرف‌ها جنایتکار جنگی‌اند

سازمان ملل: در لیبی، همۀ طرف‌ها جنایتکار جنگی‌اند
جمعه 7 اسفند 1394 - 15:16

سازمان ملل متحد همه طرف‌های درگیر در خشونت‌های لیبی را به ارتکاب جنایت جنگی در دو سال گذشته متهم کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل متحد همچنین خواهان محاکمه عاملان جنایت های جنگی و تحویل آنها به دادگاه جنایی بین المللی شد.

محققان کمسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش صدها قربانی و شاهد عینی در این خصوص را جمع آوری کرده و به این نتیجه رسیده اند که گروههای مسلح طرفدار دو دولتی که در لیبی بر سر قدرت با هم مناقشه دارند؛ و طرفداران گروه داعش، بی رحمانه حقوق بشر را نقض کرده اند، به گونه ای که اقدامات آنان در حد جنایت جنگی است.

این گزارش موارد نقض بی رحمانه حقوق بشر را اعدام اسیران، ترور زنان فعال، شکنجه در سطح گسترده، جرایم جنسی و آدم ربایی، حملات پراکنده و بی هدف نظامی به مناطق غیرنظامی، مراکز بهداشتی، خودروهای آمبولانس، پرسنل پزشکی و تعرض به کودکان برشمرد.

رعد زید الحسین نماینده کمسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد: نکته قابل توجه در گزارش این است که  فرار کامل از مجازات (به خاطر ارتکاب این جنایات) همچنان در لیبی وجود دارد و دستگاه قضایی با شکست و ناکامی گسترده در این زمینه روبرو است.

گوردیب سانگا مسئول دفتر حقوق بشر ویژه لیبی هم گفت: دستگاه قضایی در لیبی فروپاشیده است و آدم ربایی و قتل قضات و دادستانها در این کشور رواج دارد و به دادگاهها حمله می شود.

در این گزارش 95 صفحه ای، اقدامات فوری برای توقف گسترش حضور گروههای مسلح در لیبی درخواست شده است.

6 ـ 211 ـ 7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها