کابلهای زیردریایی برای مقابله با جاسوسی امریکا

کابلهای زیردریایی برای مقابله با جاسوسی امریکا
شنبه 8 اسفند 1394 - 11:16

به زودی پروژه خطوط کابل اینترنتی زیر دریایی بین برزیل و پرتغال راه اندازی می شود. هدف از اجرای این پروژه تأمین امنیت خطوط اینترنت در امریکای لاتین در مقابل جاسوسی آمریکا اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به از سایت "روسیا الیوم"، پیش از این "دیلما روسیف" رئیس جمهور برزیل در دیدار با رؤسای کمیسیون و پارلمان اروپا خواستار راه اندازی این خطوط شده بود.
روسیف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مقامات یاد شده گفته بود: ما باید به حریم خصوصی و حقوق بشر و حاکمیت کشورها احترام بگذاریم ما اجازه نمی دهیم کسی از ما جاسوسی کند.
پس از افشاگری "ادوارد اسنودن" از کارکنان سابق آژانس امنیت ملی آمریکا درباره جاسوسی الکترونیکی این کشور، تعدادی از رهبران جهان علنا به انتقاد از سیاستهای آمریکا پرداختند که یکی از آنها "روسیف" رئیس جمهور برزیل است.
"روسیف" پس از آنکه از جاسوسی سازمان سیا آمریکا، از نامه های الکترونیک و تلفن شخصی خود مطلع شد، سفر خود به آمریکا را به تعویق انداخت.
علاوه بر مسؤولان برزیل، رهبران کشورهای صنعتی و همچنین شرکت "پتروپراس" از برنامه جاسوسی آمریکا در امان نماندند.
برخی منتقدین، آمریکا را به استفاده از امکانات خود در جاسوسی اقتصادی که اصلا ربطی به امینت ملی این کشور ندارد متهم کرده اند.
گفتنی است خطوط کابل اینترنتی که قرار است برزیل را به اروپا متصل کند با هزینه ای بالغ بر 185 میلیون دلار و به اسم EulaLink، پروژه ای مشترک بین شرکت ارتباطات Telebras برزیل و شرکت IslaLinkاسپانیاست. 20 درصد از سهام این پروژه که قرار است اواخر سال آینده به بهره برداری برسد متعلق به صندوق بازنشستگی برزیل و اروپا است.
"اندره ویگیریدو" وزیر ارتباطات برزیل در گفتگویی در حاشیه کنفرانس بین المللی تلفن همراه در بارسلون گفت که غولهای اینترنتی مثل گوگل و فیسبوک و حدود ده شرکت بزرگ دیگر در حال بررسی پیوستن به این پروژه هستند.

208 -8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها