احضار سفیر امارات در بغداد

احضار سفیر امارات در بغداد
شنبه 8 اسفند 1394 - 13:50

وزارت امورخارجه عراق از تصمیم خود برای فراخواندن سفیر امارات در اعتراض به اظهارات مداخله جویانه وزیر امورخارجه این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، وزارت امورخارجه عراق روز شنبه اعلام کرد که تصمیم دارد سفیر امارات در بغداد را برای اعتراض به اظهارات توهین آمیز وزیر امورخارجه این کشور علیه بسیج مردمی فرا بخواند.
وزارت امور خارجه عراق امروز همچنین در بیانیه ای تأکید کرد: اظهارات عبدالله بن زاید ال نهیان وزیر امور خارجه امارات درباره الحشد الشعبی دخالت آشکار در امور داخلی عراق است. و این اظهارات وزیر اماراتی اهانت آشکار به نهاد امنیتی و نظامی عراق است، زیرا الحشد الشعبی از اقشار ملت عراق تشکیل شده است، که با ساختار رسمی خود زیر چتر دولت و دستور فرمانده کل نیروهای مسلح کار می کند.
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: اگر الحشد الشعبی نبود، داعش و القاعده به بسیاری از کشورهای منطقه یورش می برد.
دفتر "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق نیز روز جمعه در بیانیه ای اظهارات وزیر امورخارجه امارات را محکوم کرد و آن را دخالت در امور داخلی عراق دانست.
وزیر امورخارجه امارات دیروز در اظهاراتی گستاخانه، خواستار نابودی نیروهای بسیج مردمی در عراق شد و این نیروها را مانند داعش و جبهه النصره دانست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها