کارشناس صهیونیست: عربستان ِ دموکرات، آرزوی آمریکاست

کارشناس صهیونیست: عربستان ِ دموکرات، آرزوی آمریکاست
شنبه 8 اسفند 1394 - 16:18

کارشناس صهیونیست مسائل خاورمیانه، تأسیس "عربستان دموکرات" بر ویرانه‌های حکومت آل سعود را آرزوی آمریکا دانست.

به گزارش پایگاه خبری العالم، تسفی یحزکیلی کارشناس مسائل خاورمیانه شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: عربستان سعودی کمکهای تسلیحاتی به ارتش لبنان و دیگر کمکهای اقتصادی خود به لبنان را قطع کرد. آخرین کمکهای عربستان به لبنان 3 ملیلیارد دلار بود.
به گفته وی، سعودی ها با چشمان نگران نظاره گر سقوط تدریجی حلب به دست نیروهای اسد هستند. حلب گذرگاه شرقی سعودی هاست که در حال مسدود شدن است.
در همین حال اقدام عربستان در قطع کمکهای خود به لبنان، سنی های این کشور را به شدت خشمگین کرده است. تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهارات وزیر رسانه عربستان را در این باره پخش کرد.
عادل الطریفی وزیر رسانه و فرهنگ عربستان در این باره گفت: ریاض همکاری خود به ارتش لبنان را قطع کرد تا کمک ها به دست مخالفان ما نرسد و فرصتی برای سیاستمداران لبنان ایجاد شود تا درباره آنچه در لبنان رخ می دهد، تجدید نظر کنند.
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: حزب الله یک گروه تروریستی است با دستوراتی که از تهران دریافت می کند، می خواهد لبنان را به یک کشور عقب مانده تبدیل کند(!)
یحزکیلی در ادامه به مقاله ای که در روزنامه آتلانتیک آمریکا منتشر شده اشاره کرد و گفت: در این مقاله آمده است که حکومت آل سعود در آستانه فروپاشی است و حکومت سلطتنی به خط پایان نزدیک می شود.
آل سعود به روش داعش سر مخالفان را می برند پس بنابراین از نگاه غرب یک کشور میانه رو نیست.
یحزکیلی گفت: آرزوی آمریکا این است که حکومت آل سعود در تلاطم بحران ها فرو پاشد و زمینه های حرکت عربستان به سوی دموکراسی ایجاد شود.

7-111 

پربیننده ترین خبرها