آرامش نسبی در سوریه با اجرای آتش بس + ویدئو

شنبه 8 اسفند 1394 - 23:24

دمشق (العالم)- با اجرایی شدن آتش بس در سوریه، آرامش نسبی در محدوده مناطق اجرای آتش‌بس برقرار شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در دمشق، ارتش روسیه پرواز جنگنده های خود در سوریه را به مدت 24 ساعت و برای پرهیز از هرگونه اشتباه ممکن در هدف قرار دادن مواضع تروریست ها، متوقف کرد.

این درحالیست که "استفان دی مستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده که در صورت پایبندی طرف ها به آتش بس در سوریه، خواهان برگزاری دور جدید از مذاکرات خواهد شد.

یک شهروند سوری در این باره به خبرنگار العالم گفت: خواست خداوند بوده که ریختن خون در این کشور متوقف شود، سوریه کشور ماست و خون های زیادی از مردم این کشور ریخته شده است.

 یک شهروند دیگر سوری نیز گفت: همه کشورهای جهان از آتش بس در سوریه حمایت کردند و من مطمئن هستم که پس از آتش بس در سوریه وارد مرحله آشتی خواهیم شد.

شهروند دیگری نیز اظهار داشت: همه ما به آتش بس خوش بین هستیم و به اعتقاد من، آتش بس اولین گام برای رسیدن به راه حل سیاسی است.

"سرگئی رودسکوی" رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه نیز در حمایت از توافق آتش بس در سوریه گفت: ارتش روسیه حرکت جنگنده های خود را در اراضی سوریه به مدت 24 ساعت و به منظور پرهیز از هرگونه اشتباه احتمالی در هدف قرار دادن مواضع تروریست ها متوقف کرده است.

وی افزود: جنگنده - بمب افکن های روسی در روز 27 فوریه پروازی در آسمان سوریه انجام نخواهند داد و نیروی هوایی روسیه نیز بعد از اجرایی شدن آتش بس، حملات در مناطق محل حضور گروه های مسلح را متوقف کرده است.

دی میستورا ابراز امیدواری کرده که آتش بس زمینه را برای مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های مخالف با هدف دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه هموار کند.

علیرغم پایبندی نیروهای کرد به توافق آتش بس در سوریه، ترکیه که از اراضی خود مواضع تحت کنترل کردها را هدف توپخانه قرار می دهد، اعلام کرده که به این توافق پایبند نیست؛ همچنین در مناطقی که آتش بس شامل حال آن نمی شود وعناصر تروریست های داعش و جبهه النصره در آن حضور دارند، درگیری هایی روی داده است.

7- 215- 201

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها