ترکیه باز هم خاک سوریه را گلوله‌باران کرد

ترکیه باز هم خاک سوریه را گلوله‌باران کرد
يکشنبه 9 اسفند 1394 - 16:30

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ترکیه شهر "تل ابیض" سوریه را با توپخانه سنگین هدف قرار داده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مرکز هماهنگی روسیه در سوریه اطلاعاتی درباره حمله از خاک ترکیه و گلوله باران شهر "تل ابیض" دریافت کرده است.

خبرگزاری "اینترفاکس" روسیه به نقل از رییس مرکز هماهنگی گزارش داد: روسیه تماس هایی با مرکز هماهنگی آمریکا در "امان" پایتخت "اردن" برای سوال درباره جزییات این حمله برقرار کرده است.
در این گزارش به جزییات بیشتری درباره این گلوله باران اشاره نشده است.

تل ابیض از توابع استان رقه در سوریه است. این شهر در کنار مرز ترکیه قرار گرفته و گذرگاه مرزی تل ابیض نیز در این شهر واقع است.

جمعیت این شهر نزدیک به ۳۰ هزار نفر می‌باشد و کردها و اعراب ساکنان این شهر را تشکیل می‌دهند. گروه تروریستی "داعش" مدتی بر این شهر مسلط بود اما در نهایت نیروهای کرد، داعشی ها را بیرون راندند.

در بهمن ماه گذشته برابر با اول فوریه نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که "ادله و مدارک قاطعی" در اختیار دارد که نشان می‌دهد ترکیه برخی مناطق سوریه را با توپخانه هدف قرار می‌دهد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گفتگو با روزنامه نگاران خاطرنشان کرده بود که طرف روسی ویدئویی از ستاد کل ارتش سوریه به دست آورده که استقرار سامانه های متحرک توپخانه ای در یکی از ایستهای مرزی را نشان می دهد.

206ـ 211ـ 7
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها