روسیه: آتش‌بس در سوریه 9 بار نقض شد

روسیه: آتش‌بس در سوریه 9 بار نقض شد
يکشنبه 9 اسفند 1394 - 20:15

رئیس مرکز روسی آشتی در سوریه در پایگاه "حمیمیم" در نزدیکی لاذقیه اعلام کرد: به طور کلی آتش بس در سوریه، همچنان پا برجاست و در 24 ساعت گذشته 9 مورد نقض آتش بس از جمله گلوله باران سوریه توسط ترکیه ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی کورالینکوف" در بیانیه ای اعلام کرد: از جمله موارد نقض آتش بس، حمله خمپاره ای به روستای "الکبانه" در حومه لاذقیه و همچنین ورود یک گروه صد نفره از عناصر مسلح از ترکیه به سوریه بوده است.

آتش توپخانه ترکیه
به نوشته پایگاه روسی "اسپوتنیک"، این مقام روس افزود: عناصر مسلح مزبور با همکاری شماری از گروههای مسلح دیگر و با پشتیبانی آتش توپخانه ارتش ترکیه، مناطق شمالی شهرک "تل ابیض" واقع در شمال استان رقه را به کنترل خود درآوردند.
وی افزود: پس از آن از چند طریق به بررسی صحت این اخبار، پرداختیم که منابع مختلف از جمله نیروهای گروه موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه"، این موضوع را تأیید کردند.

کردها گروه های حامی ترکیه را از تل ابیض بیرون راندند
کورالینکوف خاطرنشان کرد: نیروهای کرد توانستند صبح هنگام، عناصر مسلح را از این شهرک بیرون رانده و آن را پاکسازی کنند.
این مقام روسی خاطر نشان کرد: با توجه به عضویت ترکیه در ائتلاف ناتو به رهبری امریکا علیه داعش، مرکز روسی مصالحه در سوریه با مرکز امریکایی مشابه خود، در امان، پایتخت اردن درباره بمباران خاک سوریه توسط نیروهای دولت آنکارا، تماس گرفته است.

216 ـ 211 ـ 7

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها