فیلم؛ کتک خوردن نماینده مصری میزبان سفیرصهیونیست

يکشنبه 9 اسفند 1394 - 22:13

در پی پذیرایی توفیق عکاشه نماینده مجلس مصر،از سفیر رژیم صهیونیستی در منزلش در استان الدقهلیه، یکی از نمایندگان وی را با لنگه کفش در صحن مجلس مورد حمله قرار داد.

شبکه خبری "العالم" گزارش داد، "کمال احمد" این اقدام را پس از موافقت مجلس با تحقیق از عکاشه انجام داد. مجلس مصر در یکی از جلسات خود موافقت کرد که توفیق عکاشه به خاطر این اقدام، در کمیته ویژه تحقیق، مورد بازجویی قرار گیرد.   
استقبال عکاشه از سفیر صهیونیستی در خانه اش خشم مردم مصر را به دنبال داشت. همچنین نمایندگان مجلس از "علی عبد العال" رییس مجلس تحقیق از عکاشه را خواستار شدند که صاحب یک شبکه تلویزیونی و گوینده آن است. آنان گفتند که عکاشه منش یک نماینده را نقض کرده است. 
خبرگزاری "رویترز" به نقل از شاهدان گزارش داد: رییس مجلس مصر پس از واقعه حمله یک نماینده مجلس با لنگه کفش به نماینده ای که از سفیر صهیونیستی در خانه اش پذیرایی کرده بود، دستور داد هر دو نماینده از صحن مجلس خارج شوند.  
مصر در سال 1979 میلادی در زمان ریاست جمهوری "انور سادات" با رژیم صهیونیستی پیمان ننگین "کمپ دیوید" را امضا کرد.  
 نخستین بار، یک خبرنگار عراقی به نام منتظر الزیدی به نشانه اعتراض کفش هایش را به سمت جرج بوش رییس جمهور آمریکا پرتاب کرد و معروف شد. این اقدام در غروب یکشنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۰۸ (۲۴ آذر ۱۳۸۷) در جریان مصاحبه مشترک مطبوعاتی جرج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا و نوری مالکی با خبرنگاران در بغداد، توسط منتظر الزیدی خبرنگار عراقی تلویزیون البغدادیه رخ داد.

پس از آن، پرتاب کفش به نشانه اعتراض به سیاستمداران، چندین بار تکرار شد.

206 ـ 211 ـ 7
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها