آرامش شکننده دردمشق در دومین روز آتش بس+ویدئو

دوشنبه 10 اسفند 1394 - 11:57

اوضاع در مرکز و حومه دمشق (ریف) در دومین روز آتش بس طبیعی و آرام است اما سوری ها نگرانی خود را از پایبند نبودن گروههای مسلح به آتش بس پنهان نمی کنند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم از پایتخت سوریه گزارش داد، دمشق و ریف دمشق در دومین روز آغاز اجرای توافق برسر توقف درگیری ها در سوریه شاهد آرامش شکننده بود.

در روز دوم اجرای توافق برسر توقف درگیری ها در سوریه که از روز شنبه آغاز شده است، آرامش آشکاری در پایتخت و ریف دمشق وجود داشت، هر چند که گروههای مسلح به طور محدود آن را نقض کردند. اتاق عملیات در پایگاه حمیمیم نقض توافق از سوی گروههای مسلح را ثبت می کند.

ثبت 21 مورد نقض آتش بس از سوی مرکز روسی

محمد خیر العکام استاد دانشکده حقوق دانشگاه دمشق در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکید کرد، مرکز روسی 21 نقض توافق از سوی گروههای تروریستی را ثبت کرده است. جمهوری عربی سوریه باید تاکید کند کسانی که توافق برسر توقف اقدامات خصمانه را نقض کرده از طرف های دیگر هستند.

در این حال سنان عمار دیگر استاد دانشکده حقوق دانشگاه دمشق به خبرنگار العالم گفت: باید این نقض ها را ثبت کنیم و در اختیار دوستان روس در پایگاه حمیمیم قرار دهیم. بعد از آن می توانیم در صورت ادامه این اقدامات، به شورای امنیت شکایت کنیم چرا که این شورا قطعنامه 2268 را صادر کرده و هم اکنون توافق برسر توقف درگیری ها در سوریه زیر نظر آن اجرا می شود.

خبرنگار العالم در ادامه گزارش افزود: اوضاع در مرکز و ریف دمشق طبیعی و آرام است اما سوری ها نگرانی خود را از پایبند نبودن گروههای مسلح به آتش بس پنهان نمی کنند.    

توافق برسر توقف درگیری ها فعلا با موفقیت سپری شده اما گمانه زنی درباره اینکه گروههای مسلح از این به بعد این توافق را نقض نکنند، هنوز زود است.

ناظران در دمشق معتقدند افراد مسلحی که در تصمیم گیری میدانی به کشورهای حامی خود وابسته هستند هر لحظه ممکن است این توافق را برهم بزنند.

جنگ علیه سوریه در دو راهی جدیدی به نام توقف درگیری ها قرار دارد و با وجود شک و تردیدهای بسیار درباره پایبندی گروههای مسلح به این توافق، آرامش شکننده در دمشق و ریف دمشق حاکم است.

 204 ـ 211 ـ 8

پربیننده ترین خبرها