ایندیپندت:

داعش مانند جانوری زخمی می جنگد

داعش مانند جانوری زخمی می جنگد
دوشنبه 10 اسفند 1394 - 12:15

روزنامه ایندیپندنت به وضعیت کنونی گروه تروریستی داعش در مناطق تحت کنترلش در عراق پرداخت و نوشت که این گروه همانند جانوری درنده و زخمی می جنگد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه ایندیپندت در گزارشی به قلم "پاتریک کاکبرن" از شهر کربلا در عراق با عنوان "گروه داعش نظیر یک جانور زخمی می جنگد"، نوشت: "زمان حسین" از نیروهای الحشد الشعبی ( نیروهای داوطلب مردمی) در نبردهای مناطق اطراف شهر رمادی مرکز استان الانبار عراق در یک هفته پیش تلاش می کرد تا با حمله تعدادی از عناصر داعش که کمربندهای انفجاری به تن دارند، مقابله کند.

زمان حسین به کاکبرن گفت: همه آنها را کشتیم؛ به جز یک نفر که پشت یک تانکر نفت پنهان شده بود. بدنبالش می گشتیم که ناگهان خودش را نشان داد و منفجر کرد.

کاکبرن خاطرنشان کرد: حسین جراحت های خطرناکی در انفجار برداشت و الان در بیمارستان الحسین (ع) شهر کربلا تحت درمان است. وی دچار شکستکی از ناحیه ساق و آسیب دیدگی دست شده و ترکش ها به بخش های مختلف بدنش اصابت کرده است.

این نویسنده افزود: نوع آسیب دیدگی ها و جراحت های نیروهای "الحشد الشعبی" که درحال درمان در این بیمارستان هستند، نوع نبردهای گروه داعش را نشان می دهد و شدت و سنگینی نبردهای این گروه را توضیح می دهد.

به نوشته کاکبرن، با وجود اینکه عناصر داعش معمولا تعداد کمتری بوده و تجهیزات کمتری دارند اما از تاکتیک ها و سلاح های موثری برخوردارند. داعش با وجود زمین گیر شدن در عراق از تک تیراندازها، عاملان انتحاری، نارنجک دست ساز و بمب های کنار جاده ای استفاده می کند.

کاکبرن افزود: داعش تجربه زیادی در مین گذاری دارد. داود عبدالله از نیروهای الحشد الشعبی گفت که وی برای خنثی سازی مین با یک دستگاه خودرو وارد منطقه ای در رمادی شد که داعش مین گذاری کرده بود اما به محض پیاده شدن از خودرو یک یمن منفجر شد و دو نفر از نیروها کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

کاکبرن تصریح کرد: با وجود توان تاکتیکی و قدرت عامل انتحاری و حملات گروه داعش، این گروه رمادی را از دست داد. کنترل داعش بر رمادی بزرگترین پیروزی این گروه به شمار می آمد. داعش سال گذشته این شهر را به کنترل خود در آورده بود.

گروه داعش شهرهای تکریت، بیجی و سنجار را نیز از دست داده است. نیروهای عراقی توانستند این مناطق را به کنترل خود در بیاورند. تردد در جاده های ارتباطی بغداد با مناطق کردنشین شمال عراق به حالت طبیعی خود بازگشته است.

6ـ 211 ـ 8

پربیننده ترین خبرها