رسوایی جدید در روابط مصر و اسرائیل

رسوایی جدید در روابط مصر و اسرائیل
دوشنبه 10 اسفند 1394 - 14:12

پس از جنجال پذیرایی نماینده مجلس مصر از سفیر رژیم صهیونیستی در منزلش، سفارت این رژیم در قاهره برگزاری مسابقه فوتبال دوستانه بین تیم های ملی مصر و رژیم صهیونیستی را پیشنهاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره پیشنهاد کرد که مسابقه فوتبال دوستانه بین تیم های ملی مصر و اسرائیل برگزار شود. این پیشنهاد در حالی مطرح شد که در مصر درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بعد از میزبانی توفیق عکاشه عضو پارلمان مصر از سفیر این رژیم در قاهره در منزلش، جنجال به پا شده است.

سفارت رژیم اشغالگر در صفحه رسمی خود در فیس بوک نوشت:«مسابقه دوستانه بین تیم های فوتبال اسرائیل و مصر هفته آینده ... این مسابقه دوستانه برگزار خواهد شد .. امیدواریم مسابقه خوبی باشد ...»

سفارت این رژیم خاطرنشان کرد «تصور کنیم این مسابقه برگزار می شود .. احساس و نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا می توانیم روزی دیوار ترس را بشکنیم و به عنوان دو ملت تعامل کنیم و در همه عرصه ها رقابت داشته باشیم».

از سوی دیگر بسیاری از مصری ها در صفحه سفارت رژیم اشغالگر از این دعوت و اقدامات آن انتقاد کردند که از جمله آن ها عادل حموده روزنامه نگار مصری بود که نوشت: «نسل ها با تفاوت در وابستگی ها و سن شان نفرت ابدی را از رژیم اشغالگر شما به ارث می برند».

حموده تاکید کرد که تلاش ها برای عادی سازی روابط با جهان عربی در زمینه ورزشی دور از دسترس باقی خواهد ماند. تاریخ ما مملو از تیم های ملی و ورزشکارانی است که اسرائیلی ها را تحریم و از رقابت با آن ها خودداری کرده اند.

204 ـ 211 ـ 8

پربیننده ترین خبرها