آمریکا در طرح "بی" دنبال چیست؟

آمریکا در طرح
دوشنبه 10 اسفند 1394 - 22:12

العالم - نظامی ارشد سابق آمریکایی و فرمانده پیشین ناتو از قصد واشنگتن برای ایجاد مخالفان معتدل سوری با اجرای طرح "بی" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرمانده سابق نیروهای ناتو گفت که طرح "بی" در سوریه ممکن است حمله ای بدون مشارکت روسیه و همراه با ایجاد مناطق امن با مشارکت اردن باشد.

"جیمز استاوریدیس" دریادار بازنشسته و فرمانده سابق نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" افزود: طرح پشتیبان یا طرح "بی" که "جان کری" وزیر خارجه آمریکا به آن اشاره کرده در صورتی اجرا خواهد شد که توقف "اقدام های خصمانه" در سوریه با شکست مواجه شود و نیاز به حمله زمینی بدون مشارکت روسیه باشد.

وی در مصاحبه با سی.ان.ان گفت: من معتقدم طرح "بی" بدون مشارکت روسیه خواهد بود و با ایجاد منطقه پرواز ممنوع در یک منطقه امن به ما امکان ایجاد مخالفان معتدل را خواهد داد.

این مقام سابق نظامی آمریکایی افزود: به احتمال زیاد اردن در این طرح مشارکت خواهد کرد و من مطمئنم که موضوع شرکت نیروهای زمینی در گفت وگوهای میان رئیس جمهوری آمریکا و پادشاه اردن مطرح شده است... این حمله پیچیده و نامنظم خواهد بود و امیدواریم روسیه را هم در کنار خود داشته باشیم هرچند که از این امر مطمئن نیستیم.

202-201-9

پربیننده ترین خبرها