حمایت الجزایر از روسیه در مبارزه با تروریسم

حمایت الجزایر از روسیه در مبارزه با تروریسم
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 10:21

الجزایر حمایت کامل خود را از روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : روسیه و الجزایر درباره لزوم جلوگیری از قاچاق اسلحه و افراد مسلح به سوریه و عراق متفق القول هستند .
لاوروف در حاشیه مذاکراتش با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر گفت: جلوگیری از قاچاق اسلحه و افراد مسلح به سوریه و عراق شرط پایان دادن به درگیری های این دو کشور است.
لاوروف افزود : روسیه و الجزایر معتقدند که مصوبات گروه بین المللی حمایت از سوریه که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسید ، باید کاملاً و بی هیچ پیش شرطی اجرا شود، و این مساله هم نباید نادیده گرفته شود که مبارزۀ کارساز با داعش و جبهه النصره مستلزم جلوگیری از قاچاق اسلحه و افراد مسلح به سوریه و عراق است .
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش هایی براساس مصوبات گروه بین المللی حمایت از سوریه برای پایان دادن به وضعیت انسانی نگران کننده و خشونت ها، لزوم پایبندی به آتش بس و آغاز مذاکرات ملی همچنان ادامه دارد که الجزایر از این تلاش ها حمایت می کند.
بوتفلیقه نیز از طرح روسیه برای تشکیل ائتلاف گسترده مبارزه با تروریسم استقبال کرد و گفت که الجزایر از تلاش های روسیه برای حل بحران سوریه براساس مصوبات گروه بین المللی حمایت از سوریه کاملاً حمایت می کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سپتامبر 2015 در مجمع عمومی سازمان ملل طرح تشکیل ائتلاف مبارزه با تروریسم را پیشنهاد کرده بود.

214-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها