دختران فلوجه در امان نیستند

دختران فلوجه در امان نیستند
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 14:45

رئیس فراکسیون پارلمانی زن و خانواده و کودکی، با تاکید بر این که داعش به فتوای ابوبکر بغدادی، شماری از دخترانِ فلوجه را به زور از خانواده هایشان گرفته است از نخست وزیر این کشور خواست به عملیات آزادسازی فلوجه سرعت بخشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، "رحاب العبوده" روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سرکردۀ گروه تروریستی داعش، مدتی پیش، فتوای جدیدی صادر کرد که به عناصر این گروه اجازه می داد، دختران شهر فلوجه را به عنوان شهر فتح شده، به زور از خانواده هایشان بگیرند.

رحاب افزود: تروریست های داعش، فتوای سرکردۀ خود را اجرا کردند و در مدت دو روز، حدود 8 زن و دختر را از داخل خانه هایشان ربودند.

به گفتۀ این نماینده پارلمان عراق، "اخبار به دست آمده از شهر فلوجه حاکی از آن است که خانواده های زنان و دختران ربوده شده، از سرنوشتِ آن ها بی خبرند و به شدت از وضعی که زیر سلطۀ داعش به آن دچار شده اند، اندوهگینند."

رئیس فراکسیون پارلمانی زن و خانواده و کودکی گفت: این جنایت های تروریستی، فهرست جنایت های داعش ضد زنان را در عراق قطورتر می کند.

رحاب العبوده، سپس از حیدر العبادی به عنوان فرماندۀ کل نیروهای مسلح عراق خواست "به روند آزادسازی فلوجه از چنگ داعش سرعت بخشد و مردمِ این شهر را از کابوسی که بر سر آن ها مسلط شده است؛ نجات دهد".

صهیب الراوی استاندار الانبار حدود یک هفته قبل پیش بینی کرده بود که عملیات آزادسازی فلوجه، سریع تر از عملیات آزادسازی رمادی صورت گیرد.

الراوی تاکید کرده بود که مسؤولان محلی الانبار، ایجاد گذرگاه ها و جان پناه های امن برای پناه جویانِ فلوجه را به پایان رسانده اند.

205-8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها