درخواست مضحک رییس پارلمان عربی از تهران

درخواست مضحک رییس پارلمان عربی از تهران
سه شنبه 11 اسفند 1394 - 18:52

العالم - رییس پارلمان عرب در سومین مجمع عمومی اجلاس این پارلمان در قاهره درخواست مضحکی از ایران مطرح کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الجروان" به زعم خودش از ایران خواست ضمن دخالت نکردن در امور داخلی کشورهای عربی، اصل حسن همجواری را رعایت کند.

او همچنین به تکرار ادعاهای ابوظبی درباره سه جزیره ایرانی پرداخت.

الجروان سپس آنچه را که اقدام های تهران مغایر با اصل حسن همجواری خواند، محکوم کرد و گفت: اقدام های مزبور به نفع ثبات منطقه نبوده و باعث شعله ور شدن بیشتر آتش بحران ها می شود.

وی ضرورت حمایت از عراق در جنگ علیه گروه تروریستی "داعش" و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه شان را مورد تاکید قرار داد.

حمایت پارلمان عربی از عربستان در کشتار مردم یمن

وی از پارلمان اروپا لغو تحریم و ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان سعودی را خواستار شد و بر حمایت از ریاض در ائتلاف عربی و جنگ علیه یمن تاکید کرد. 

الجروان با ابراز تعجب از این تصمیم پارلمان اروپا، تحریم عربستان را محکوم کرد و گفت که چنین تصمیم هایی بدون برخورداری از اطلاعات دقیق اتخاذ شده است.

وی مدعی شد، جهان می داند مداخله عربی در یمن بر اساس درخواست دولت قانونی در یمن و عبد ربه منصور رییس جمهوری آن ( رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن) به منظور مقابله با آنچه که وی "تروریست های حوثی" نامید، بوده است. 

الجروان در حالی این سخنان را مطرح می کند که جنگ سعودی علیه مردم بی دفاع یمن تا زمان حاضر به شهادت و زخمی شدن صدها یمنی، انهدام تاسیسات زیربنایی و آوارگی صدها هزار نفر از مردم یمن منتهی شده است.

در کنفرانس سران عرب در سال 2001 در امان پایتخت اردن، کشورهای عربی با ایجاد پارلمان عربی موافقت کردند و مقر پارلمان عربی در سوریه تعیین شد.

ادعاهای مقام اماراتی درباره تروریسم و حمله به یمن برای آزادی آن کشور ودخالت نکردن ایران درامور کشورهای همسایه درشرایطی مطرح می شود که امارات درکنار قطر و عربستان به بزرگترین حامی مالی و معنوی تروریست ها در کشورهای مختلف از جمله عراق، سوریه و لیبی مشهور هستند. 

آبان ماه امسال سندی افشاشد که نشان می‌داد امارات متحده عربی با نقض قطعنامه تحریم تسلیحاتی لیبی برای گروه‌های مسلح در آن کشور سلاح ارسال کرده است.

سازمان ملل متحد خواهان توضیح درباره گزارش رسانه ها درخصوص نقض قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی از سوی امارات شده است ، چرا که این امر می تواند نقض فرایند صلح در منطقه به شمار آید.

برناردینو لیون فرستاده سازمان ملل در امور لیبی در پایان ماموریت خود درآبان ماه گفت: تلاش می کنم تا "توضیح کاملی" درباره گزارش روزنامه نیویورک تایمز دریافت کنم.

روزنامه نیویورک تایمز درگزارشی با اشاره به ارسال سلاح توسط امارات برای گروههای لیبی، به نقل از یک ایمیل گزارشی منتشر کرد که به نظر می رسد متعلق به یک دیپلمات اماراتی بارز است و در آن اذعان می کند کشورش " قطعنامه شورای امنیت درباره لیبی را نقض کرده و به این امر ادامه می دهد".

206-201-9

پربیننده ترین خبرها