سیاستمداران داعشی، متهمان انفجارهای عراق

سیاستمداران داعشی، متهمان انفجارهای عراق
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 12:50

نمایندگان ائتلاف ملی درمجلس نمایندگان عراق، "سیاستمداران داعشی" را به دست داشتن در انفجارهای اخیر بغداد و دیاله متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حسن سالم" نماینده ائتلاف ملی در مجلس عراق روز سه شنبه در نشست مشترک مطبوعاتی با "علی البديری" و "أحمد البدری" دو نماینده دیگر ائتلاف ملی، گفت: سیاستمداران حامی تروریسم که دیروز برای بین المللی کردن حوادث المقدادیه -که توسط خود آن ها برنامه ریزی شده بود- تلاش می کردند، در انفجارهای اخیر در منطقه الشعله و شهرک صدر دست دارند.

سالم افزود: "علت اصلی اتفاقی که در منطقه ابوغریب روی داد و در نهایت با همت و قهرمانی نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی حل و فصل شد، این بود که از ابتدا به نیروهای مردمی اجازه مشارکت فعال داده نشد و از طرف دیگر هم در منطقه یاد شده، عناصر مخفی و مناطق حامی تروریسم وجود داشت.

وی ادامه داد: "فلوجه که درجنب بغداد واقع شده است، در صورتی که آزاد نشود، خطری برای پایتخت محسوب می شود.

این نماینده عراقی از حیدر العبادی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح و نیز وزیران دفاع و کشور عراق و فرماندهان امنیتی خواست که آزادسازی فلوجه از لوث داعش را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

در انفجار تروریستی روز دوشنبه 10 اسفند ماه 1394، چند انفجار تروریستی در مناطق الشعله و شهرک صدر روی داد که بر اثر آن ده ها نفر کشته و یا مجروح شدند. همچنین در همین روز بر اثر انفجار تروریستی دیگر در یک مراسم عزاداری در منطقه " برشته " در شرق منطقه المقدادیه در استان دیالی، 34 نفر کشته و 43 نفر دیگر مجروح شدند.

215 ـ 211 ـ 8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها