بازداشت بیش از 600 فلسطینی در یک ماه

بازداشت بیش از 600 فلسطینی در یک ماه
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 13:55

مراکز رسیدگی به امور و اوضاع اسرای فلسطینی از بازداشت 616 فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه در ماه فوریه 2016 خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، " باشگاه اسیر فلسطینی" ، " مرکز حمایت از اسرا و حقوق بشر " الضمیر " و " مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی " در گزارشی مشترک اعلام کردند که بیشترین میزان بازداشت ها در استان قدس بوده که 158 فلسطینی درآن جا بازداشت شدند.

براساس این گزارش، پس از استان قدس، بیشترین تعداد بازداشت شدگان به ترتیب به استان های الخلیل ، نابلس ، رام الله و البیره ، جنین و بیت لحم مربوط می شود و 140 نفر از بازداشت شدگان کودک و نوجوان بوده اند.

دراین گزارش همچنین آمده است که نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل در ماه فوریه گذشته ، 161 نفر را بر اساس دستور " بازداشت اداری " به اسارت گرفتند که از این تعداد ، 92 حکم جدید بوده است و 4 مورد از این بازداشت ها متعلق به اهالی قدس بوده و یکی از آن برای یک دختر اهل الخلیل به نام " سناء نايف " است که با اضافه شدن این تعداد از اسرای بازداشت اداری، شمار تعداد اسرای بازداشت اداری در زندان های رژیم اشغالگر به حدود 750 نفر می رسد.

تعداد اسیران زن فلسطینی به 62 نفر می رسد که 14 نفر از آنان کودک و تعداد نوجوانان و کودکان حدود 400 نفر و تعداد بیماران 700 اسیر است.

215-8

پربیننده ترین خبرها