افشای وصیتنامۀ بن لادن: میلیون‌ها دلار در سودان دارم .. +سند

افشای وصیتنامۀ بن لادن: میلیون‌ها دلار در سودان دارم .. +سند
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 14:21

انتشار دستنوشته ای از بن لادن ثابت کرد که وی میلیون ها دلار را در سودان پنهان کرده است تا برای حمایت مالی از عملیات القاعده استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اسناد دست نویس در حملۀ نیروهای ویژۀ آمریکا به منطقه ابوت آباد در پاکستان - که به مرگ بن لادن سرکرده سعودی القاعده منجر شد- به دست آمد. این اسناد تاکنون محرمانه مانده بود ولی در ماه می، قیدِ محرمانه از آن برداشته شد.

دفتر رئیس سازمان اطلاعات آمریکا، ده ها سند منتشر کرد که یکی از آن ها، وصیتنامه بن لادن دربارۀ اموالش در سودان است.

در این وصیتنامۀ امضا شده که در صفحه ای خط دار به زبان عربی نوشته شده، آمده است که بن لادن، 29 میلیون دلار در سودان دارد که بخش اعظم این مبلغ را از برادرش به دست آورده است.

بن لادن نوشته است: 12 میلیون دلار از برادرم ابوبکر محمد بن لادن دریافت کردم که از شرکت سرمایه گذاری بن لادن در سودان به دست آمده بود.

وی افزود: "امیدوارم که برادران و خواهران و خاله هایم به این وصیتنامه پایبند باشند و همه اموالی که در سودان به جا می گذارم را در راه جهاد هزینه کنند."

بن لادن از اوائل سال 1990 به مدت پنج سال در خارطوم پایتخت سودان زندگی کرد.

اسناد منتشر شده همچنین حاکی از به وجود آمدن دودستگی میان زیردستان بن لادن و تشکیلات القاعده در عراق است. بر این اساس، بن لادن قصد داشت در دهمین سالگردِ حملات 11 سپتامبر به آمریکا، برنامه های تبلیغاتی گسترده ای را در سطح جهانی انجام دهد.

وی در نامه ای به پدرش که در تاریخ هشتم آگوست 2008 نوشته شده، خبر داده است که احتمالِ ترور او وجود دارد.

نامۀ بن لادن به پدرش

بن لادن نوشت: اگر کشته شدم، برایم دعا کن و به نیابت از من صدقه بده.

وی همچنین نوشت: از تو می خواهم در قبال کاری که از من سر زده و تو از آن راضی نبودی، مرا ببخشی.

انتشار مجموعۀ نخست از این اسناد، ثابت کرد که بن لادن، از حملات هواپیماهای بدون سرنشین بیمناک بود و در آن اسناد از آموزش دادنِ گروهی جدید از سرکرده ها خبر داده بود.

205-8

پربیننده ترین خبرها