مصر: تمامیت ارضی سوریه "خط قرمز" است

مصر: تمامیت ارضی سوریه
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 20:06

العالم ـ وزارت خارجه مصر تاکید کرد که حفظ تمامیت ارضی دولت سوریه خط قرمز است و جز آن، هر مسأله دیگری که مورد رضایت و توافق ملت سوریه باشد، یک مساله داخلی به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر، چهارشنبه 12 اسفند در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: توافق آتش بس همچنان پابرجا و منسجم است. برخی موارد نقض آتش بس وجود دارد که غیر منتظره هم نیست، اما آنچه لازم است، تداوم حمایت از این توافق است. توافق امریکا و روسیه که از حمایت بین المللی و منطقه ای برخوردار است، همچنان بر این مساله تاکید دارد که پایبندی تمام طرفها به توافق آتش بس، خواه در داخل سوریه یا خارج از آن، یک منفعتی عمومی برای سوریه است.

به نوشته "روسیا الیوم"، وی ابراز امیدواری کرد که این تعهد و پایبندی همچنان ادامه یابد و نقض آتش بس، در کمترین حد ممکن باشد و بتوان آن را کنترل کرد تا فرصت آغاز گفتگوها در تاریخی که استفان دی میستورا فرستاده بین المللی آن را هفتم ماه جاری میلادی (17 اسفند) تعیین کرده است، فراهم شود.

سخنگوی وزارت خارجه مصر با تکذیب این ادعا که "مصر، پرونده سوریه را فقط به آمریکا و روسیه واگذار کرده"، گفت: مصر عضوی فعال و مهم در گروه حمایت بین المللی از سوریه است و در آن گروه در باره چارچوب کلی توافق حاصل شد و هنگامی که سخن از آتش بس و نحوه اجرای آن به میان آمد، برخی رایزنی ها با امریکایی ها و روس ها لازم شد که مصر به هیچ وجه از این رایزنی ها دور نبود، بلکه خود یکی از طرفهای آن بود.

ابوزید به احتمال شکست استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه در برگزاری نشست میان دولت و مخالفان پرداخت و افزود: بی شک چالش هایی وجود دارد، اما چالش اصلی مساله آتش بس و فراهم کردن زمینه حمایت از آن بود، حتی اگر این حمایت برای مدتی محدود باشد، همچنین بر اهمیت آتش بس و تسهیل ورود کمک های انسانی به عنوان یک اولویت و فراهم کردن فضا برای گفتگوهای سیاسی تاکید شد و تلاش ها اینک بر نحوه آغاز گفتگوها متمرکز خواهد بود.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها