نخست وزیر اسبق لبنان:

"تصمیم شورای همکاری، امنیت لبنان را تهدید می‌کند"

چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 22:37

العالم ـ نخست وزیر اسبق لبنان تاکید کرد که تصمیم شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر قرار دادن حزب الله در فهرست گروه‌های تروریستی، وحدت و صلح داخلی در لبنان را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سلیم الحص" در بیانیه ای تاکید کرد که حزب الله یک حزب لبنانی است و صرف نظر از کسانی که با این حزب اختلاف دارند یا موافق آن هستند، حزب الله از تایید و حمایت قشر وسیعی از لبنانی ها با گرایش های مختلف برخوردار است.

به نوشته "المنار"، وی افزود: حزب الله یک گروه لبنانی است و مکمل گروه های متعدد در کشور است و تروریست خواندن آن تصمیمی ظالمانه و غیرقابل قبول است.

الحص خاطرنشان کرد که نباید حزبی که از مساله فلسطین و حق ملت فلسطین دفاع کرده و دشمن صهیونیست را شکست داده و به قدرتی بازدارنده در مقابل دشمن صهیونیستی تبدیل شده، تروریست نامیده شود، زیرا این گونه تصمیمات فقط به سود دشمن امت و دشمنان فلسطین است و بر شکاف میان امت عربی می افزاید.

نخست وزیر اسبق لبنان تصمیم شورای همکاری خلیج فارس علیه مقاومت لبنان را محکوم کرده و از شورای همکاری خواست تا برای حفظ منفعت لبنان و نیز منافع قومی عربی، از این تصمیم بازگردد.

وی همچنین به جای اتخاذ تصمیماتی که بر اختلاف میان عربها می افزاید، حفظ وحدت و یکپارچگی عربی را خواستار شد.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها