ترفند ملک سلمان برای الحاق یمن به عربستان!

ترفند ملک سلمان برای الحاق یمن به عربستان!
چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 23:17

عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن اذعان کرد ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با پیوستن یمن به شورای همکاری خلیج فارس، مشروط به عدم حضور جماعت انصار الله (حوثی) و علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور، موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در گفتگو با روزنامه عربستانی "عکاظ" نوشت: موضوع پیوستن یمن به شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس را با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان بررسی کرده است و ملک سلمان با این امر مشروط به عدم وجود حوثی ها و علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن موافقت کرده است.
منصور هادی همچنین از احتمال تشکیل یک نظام فدرال در یمن در چارچوب سه تا پنج اقلیم و پرده برداشت و تأکید کرد: بدون وجود نظام فدرال در یمن، امکان ایجاد نظم و امنیت و پیشرفت کشور وجود ندارد.
وی همچنین علی عبدالله صالح و فرزندانش را عامل اصلی سقوط صنعا به دست حوثی ها دانست و مدعی شد براساس توافق به دست آمده میان طرفین عبدالملک الحوثی به عنوان رهبری دینی و احمد علی عبدالله صالح به عنوان رهبری سیاسی یمن منصوب شود.
عبدربه منصور هادی که برای بازگشتن به قدرت، دست به دامن متجاوزان و مزدوران عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری شده، مدعی شد: حوثی ها و علی عبدالله صالح درباره ترور من برای به شکست کشاندن طرح این شورا برای حل بحران سیاسی در یمن به توافق رسیدند تا نظامی مشابه نظام ایران را در یمن برپا کنند. همچنین قرار بود ایران از نظر اقتصادی به یمن کمک کند.

7- 216

پربیننده ترین خبرها