زمینه‌سازی برای پاکسازی فلوجه + ویدیو

چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 23:22

الانبار، (العالم) - نیروهای مشترک عراقی با حمایت نیروی هوایی توانستند منطقه البودعیج واقع در جنوب شهر فلوجه در استان الانبار را از لوث تروریست‌های گروه داعش پاکسازی کنند.

به گزارش خبرنگار العالم، شهر فلوجه واقع در غرب عراق شاهد فراهم شدن مقدمات برای اجرای عملیات نظامی جهت آزاد سازی این شهر از وجود تروریست های داعش است و نیروهای عراقی توانستند با حمایت بسیج مردمی و نیروی هوایی، منطقه البودعیج در محور جنوبی را پاکسازی نموده و قبل از ورود به منطقه، گذرگاه امنی را برای خارج کردن اهالی منطقه ایجاد نماید. 
سرهنگ محمد خلف در این باره به خبرنگار العالم گفت: دیروز به طرف مناطق البودعیج و الفحیلات پیشروی کردیم و این مناطق را به طور کامل به کنترل خود درآوردیم. همچنین امنیت را در مسیر العامریه به الخالدیه از طرف الفلاحات برقرار کردیم. گردان مهندسی نیز در حال پاکسازی منطقه از بمب های کار گذاشته شده توسط داعش است.
سروان عبدالله سلیمان از نیروهای بسیج مردمی نیز در این باره به خبرنگار العالم گفت: مین ها و بمب های کار گذاشته شده توسط داعش را کشف کردیم و نیروی هوایی عراق نیز در عملیات پیشروی ما نقش فعالی داشت و توانستیم منطقه را به طور کامل به کنترل خودمان درآوریم.
در همین حال، شماری از گردانهای ارتش و نیروهای مردمی در مناطق استراتژیک مستقر شده اند تا بدین وسیله از بازگشت تروریست های داعش به این مناطق جلوگیری کنند. همچنین از چند محور یک خط مستمر و متصل تشکیل شده است تا در روزهای آینده بتوانند شهر فلوجه را از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند.
سرگرد محمد محیسن از نیروهای تیپ عامریه فلوجه در این باره به خبرنگار العالم گفت: این منطقه مشرف بر جاده فلوجه به عامریه است و در حال حاضر امنیت از سمت شهر عامریه به طرف مرکز السلام پاکسازی و امنیت آن تأمین شده است و هدف ما پاکسازی بقیه مسیر با در مدتی کمتر از زمان تعیین شده است. همچنین در عملیات انجام شده در این منطقه، خسارات سنگین مالی و جانی به تروریست های داعش وارد آمده است.
یادآور می شود به دنبال پاکسازی کامل شهر الرمادی مرکز استان الانبار و همچنین بخش هایی از شهرهای هیت و کبیسه، نیروهای ارتش و بسیج مردمی در بیشتر مناطق استان الانبار در حال عملیات علیه تروریست های داعش هستند.

7-  216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها