کارشناسان ترک تاکید کردند؛

"دولت اوغلو از عربستان دستور می‌گیرد" +ویدیو

پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 - 17:42

آنکارا، (العالم) - ناظران و فعالان ترکیه‌ای، توقیف یک کشتی حامل سلاح این کشور در مسیر عزیمت به لبنان را دلیل جدیدی بر دست داشتن این کشور در بحران‌ها و جنگ‌های منطقه دانستند واز سیاست های دولت حزب عدالت و توسعه که باعث دشمنی این کشور با کلیه همسایگانش شده است به شدت انتقاد کردند.

عبیده عبدالفتاح خبرنگار العالم در آنکارا گزارش داد: "بلند اسین" قائم مقام دبیر کل حزب مام میهن ترکیه در این باره به خبرنگار العالم گفت: سیاست های حزب عدالت و توسعه براساس افکار فرقه ای استوار است نه منافع ملی ترکیه و دولت آنکارا به علت بحران مالی از عربستان تبعیت می کند و مقامات دولت ترکیه در مقابل دریافت کمک های مالی حمایت از سیاست های عربستان را در دستور کار قرار دادند.
اسین افزود: متأسفانه سیاست خارجی اشتباه حزب عدالت و توسعه در پنج سال اخیر، باعث شده است ترکیه به همپیمان عربستان و قطر تبدیل شود و کشتی سلاح توقیف شده اولین اقدام در این زمینه نبوده است و آخرین مورد نیز نخواهد بود. همچنین عربستان برای ایجاد ناامنی در لبنان با هدف مقابله با حزب الله اقدام خواهد کرد. زیرا این حزب مقاوم، تنها گروهی است که قادر به مقابله با رژیم صهیونیستی است.
گزارش های خبری نشان می دهد کشتی حامل محموله سلاح ترکیه از بندر مرسین حرکت کرده است، اما سلاح های آن در بندر اسکندرون که فرودگاه آن به طور روزانه شاهد رسیدن محموله های سلاح عربستان برای گروههای مسلح در سوریه است، بارگیری شده است.
ایلهان یگیت در این باره به خبرنگار العالم گفت: می توان کشتی سلاحی که از سوی عربستان از ترکیه به لبنان ارسال شده، در چارچوب کمک به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی دانست. زیرا سلاح های ارسال شده به لبنان برای مقابله با حزب الله مورد استفاده قرار می گیرد و متأسفانه حزب عدالت و توسعه ترکیه را به زیر چتر عربستان برده و سیاست کاملا فرقه ای در منطقه اتخاذ کرده است و حضور آن در جنگ های یمن، سوریه، و بحرین بر همین اساس بوده است.
ناظران همچنین بر این باورند ترکیه بنا به درخواست عربستان و پس از متوقف شدن کمک های مالی آن کشور به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، با هدف ایجاد فتنه و ناامنی، اقدام به ارسال سلاح به آن کشور می نماید.

7- 216
 

پربیننده ترین خبرها